دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه بهزیستی باعث ایجاد انگیزه در مددجویان می شود
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كشور در بازدید از نمایشگاه بهزیستی گفت: ضرورت دارد تا از این دست كارها در سطح كشور برگزار شود، چرا كه می تواند ظرفیتی برای ارایه دستاوردهای مددجویان ایجاد كند
نمایشگاه بهزیستی باعث ایجاد انگیزه در مددجویان می شود رئیس آموزش و پرورش استثنایی كشور در بازدید از نمایشگاه بهزیستی گفت: ضرورت دارد تا از این دست كارها در سطح كشور برگزار شود، چرا كه می تواند ظرفیتی برای ارایه دستاوردهای مددجویان ایجاد كند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی، در بازدید از نمایشگاه خدمت سازمان بهزیستی، افزود: به نظر می رسد ضرورت دارد تا از این دست كارها در سطح كشور به صورت دائمی برگزار شود، چرا كه می تواند ظرفیتی برای ارائه و معرفی دستاوردهای مددجویان در سطح كشور در راستای اجتماعی سازی سازمان بهزیستی ایجاد كند.

وی افزود: از طرفی وجود اینگونه نمایشگاه ها می تواند در معرفی تولیدات و فروش محصولات جامعه هدف و توانمند سازی جامعه هدف مؤثر باشد تا به تدریج از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

به گفته حسینی، فراهم كردن فضای نمایشگاه می تواند در ایجاد انگیزه مددجویان و شناساندن محصولات آنها برای مردم جامعه نقش مؤثر داشته باشد.

وی با بیان اینكه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است گفت: بهزیستی گروه های متعددی را تحت پوشش خود دارد كه افراد دارای معلولیت یكی از همین گروه ها است كه در بین آنها كودكان استثنایی هم وجود دارد. بنابراین ما برنامه ها و مأموریت های مشتركی با سازمان بهزیستی از جمله در حوزه غربالگری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها، بخش توانبخشی و توانمند سازی افراد دارای معلولیت، مشاوره و … در بخش كودك و دانش آموز استثنایی داریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی كشور در ادامه تصریح كرد: در حال حاضر آن دسته از دانش آموزانی كه توان حضور در مدرسه را دارند هم از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی استفاده می كنند و هم از خدمات سازمان بهزیستی، بنابراین تلاش ما این است كه مأموریت های دو سازمان را طوری هماهنگ كنیم تا یك هم افزایی بین بخشی اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر 142 هزار دانش آموز استثنایی داریم كه برخی دارای معلولیت ذهنی هستند و بقیه نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حركتی هستند.

وی بابیان اینكه 7 گروه تحت پوشش سازمان ما هستند گفت: 42 هزار نفر ازانها اختلال یاد گیری و 20 هزار نفركودك نابینا و ناشنوا و جسمی حركتی هستند كه در مدارس خاص تحصیل می كنند. 60 هزار نفر هم كودكان كم توان ذهنی هستند كه براساس شرایط آنها آموزش های لازم ارائه و دریافت می كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳