دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی مازندران حدود 7 میلیارد ریال كمك هزینه معیشت به مددجویان پرداخت كرد
 
ساری - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی مازندران از تخصیص و پرداخت هفت میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به مدد جویان زیرپوشش این نهاد خبرداد.
بهزیستی مازندران حدود 7 میلیارد ریال كمك هزینه معیشت به مددجویان پرداخت كرد ساری - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی مازندران از تخصیص و پرداخت هفت میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به مدد جویان زیرپوشش این نهاد خبرداد.

فریبا بریمانی شنبه شب در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی مازندران با بیان اینكه این اعتبار بین یك هزار و 100 مددجوی زیر پوشش بهزیستی مازندران توزیع شده است، گفت كه از مجموع اعتبارات، دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران و بقیه نیز از محل اعتبارت لستانی و ملی این نهاد تامین و پرداخت شده است.

وی اظهار داست: علاوه بر اعتبارات مصوب سفر رییس حمهور، بهزیستی مازندران نیز از محل اعتبارات ملی و استانی به هر یك از مددجویان زیرپوشش، 6 تا هفت میلیون ریال و در مجموع در قالب مصوبات سفر 6 تا 7 میلیارد ربال در قالب كمك معیشت، درمان و اشتغال به مدجویان پرداخت كرده است.

وی توانمند سازی مددجویان را از رویكرد اصلی این نهاد ذكر كرد و گفت كه برای تحقق این مهم از تمام ظرفبت ها و امكانات و همچنین مشاركت خیران استفاده می شود.

وی شمار خانوارهای زیرپوش بهزیستی مازندران را 162 هزار خانوار با 360 هزار نفر جمعیت اعلام كرد و افزود: در مازندران ،920 مركز و موسسه دولتی و بخش خصوصی و 66 مركز توانبخشی روزانه مشغول ارایه خدمت به مدجویان زیرپوشش و معلولان جسمی حركتی و بینایی هستند.

سرپرست بهزیستی مازندران شمار معلولان زیرپوش این نهاد حمایتی را 62 هزار نفر ذكركرد و گفت: معلولان جسمی حركتی با 27 هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشس بهزیستی مازندران را به خود اختصاص داده اند.

بریمانی گفت: بهزیستی مازندران همچنین 13 هزار معلول كم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار معلول ناسنوا و كم شنوا را زیرپوشش دارد.

وی از فعالیت یك مركز ژنتیك در مازندران خبر داد و گفت كه در نظر با راه اندازی این مداكز در شهرهای كم برخوردار، تعداد این مراكز در سطح استان به 30 مركز افزایش یابد.

بریمانی از تهیه و تدوین برنامه حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو در سازمان بهزیستی كشور خبر داد و گفت كه بهزیستی مازندران هم اكنون 388 كودك دو قلو و 77 كودك سه قلو را زیر پوشس دارد و به خانوادهدای آنان نیز كمك مستمری ماهانه پرداخت می كند.

وی تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال گذشته را 2 هزار و 911 شغل اعلام كرد و گفت كه برای امسال نیز این نهاد چهار هزار و 841 شغل را تعهد كرده است.

سرپرست بهزیستی مازندران گفت كه در بخش مسكن نیز پارسال یكهزار و 11 مسكن مددجویی ساخته شد و امسال نیز قرار است یكهزار مسكن احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

بریمانی از افتتاح و بهره برادی از 318 طرح و پروژه در هفته بهزیستی در این استان خبرداد و گفت كه از حمله این طرح ها ، 262 واحد مسكن مددجویی، 50 طرح اشتغالزایی ، یك مركز مثبت زندگی ، یك كمپ ترك اعتیاد ، سه مركز مشاوره و نمایشگاه دستاورد های جامعه هدف بهزیستی مازندران در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به 25 تیر ماه چهل و دومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی و بزرگداشت این هفته 25 تا 31 تیرماه با شعار " شروعی دوباره برای بهتر زیستن" افزود: هفته بهزیستی بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای این نهاد حمایتی است

بریمانی، قدردانی از برترین های جامعه هدف این نهاد حمایتی تخصصی، برپایی همایش برترین ها با هدف تقدیر از نخبگان و ورزشكاران مدال آور زیرپوشش بهزیستی استان ، مراكز و سازمان های مردم نهاد برجسته، مددكاران بیمارستانی و دیدار با استاندار و امام جمعه مازندران را از جمله برناهه های در نظر گرفته شده در گرامیداشت هفته بهزیستی در استان اعلام كرد.

بهزیستی مازندران 460 هزار مددجو را زیر پوشش است كه از این تعداد حدود 60 هزار نفر مستمری دریافت می كنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

برچسب ها
- ساری
- مستمری مددجویان
- ایرنا
- مازندران
- وضعیت معیشت
- مسكن
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۰:۳۰ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷