دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

واگذاری بیش از 50 هزار پرونده به مراكز مثبت زندگی بهزیستی مازندران
 
مدیركل بهزیستی استان مازندران از واگذاری بیش از 51 هزار پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به 117 مركز مثبت زندگی خبر داد.
واگذاری بیش از 50 هزار پرونده به مراكز مثبت زندگی بهزیستی مازندران فرزاد گوهردهی با بیان اینكه مراكز مثبت زندگی خط مقدم خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی است، گفت: گروه های هدف بهزیستی دارای مشكلات جسمی و حركتی و شرایط خاصی هستند كه مراكز مثبت زندگی نیز با هدف تسهیل دسترسی به خدمات برای این افراد راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینكه مراكز مثبت زندگی محله محور است، افزود: با راه اندازی این مراكز، 22 خدمت سطح اول بهزیستی در شهرها و روستاها به شكل منطقه بندی شده و در كوتاه ترین زمان و نزدیك ترین مكان به محل زندگی مددجویان و افراد دارای معلولیت ارائه می شود
مدیركل بهزیستی مازندران از افتتاح همزمان مراكز مثبت زندگی در سراسر كشور و با حضور رئیس جمهور در ابتدای اسفند ماه سال جاری خبرداد و گفت: در استان مازندران 117 مركز مثبت زندگی جهت فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش بهزیستی راه اندازی می شوند و صدویك هزارو 469 مددجو از خدمات این مراكز بهره مند می گردند.

وی با اشاره به واگذاری حداكثر 450پرونده به هر مركز، عنوان كرد : تعیین محل تاسیس مراكز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان است كه بر حسب محل سكونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر 450 خانوار تحت پوشش یك مركز قرار می گیرند كه این مراكز بر محور مددكاران اجتماعی و بر پایه دولت الكترونیك خواهند بود كه براساس آن كارشناسان و مددكاران باید سالانه دوبار به منازل مددجویان مراجعه و وضعیت آن ها را بررسی نمایند و رضایت مندی مردم و سهولت در دسترسی به خدمات از اهداف راه اندازی این مراكز است.

مدیركل بهزیستی مازندران در ادامه بیان كرد : بیشترین تعداد مراكز مثبت زندگی مجوز داده شده استان ، در شهرستان بابل به تعداد 15 مركز بوده است و از تعداد 117 مركز 16 مركز در مناطق روستایی تاسیس شده است .

گوهردهی با بیان اینكه در تمامی 22 شهرستان بر اساس تعداد پرونده ها برای مراكز مثبت زندگی مجوز صادر شده است افزود : تاكنون 18 هزارو 412 بازدید از منزل مددجویان توسط مددكاران مراكز مثبت زندگی در سطح استان انجام گرفته است .

وی تردد آسان و سهولت دسترسی را از مهم ترین مزایای این مراكز برشمرد و گفت : طراحی و اجرای الگوی ارائه متمركز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT كه تسهیل دسترسی گروههای هدف و عموم مردم به خدمات سازمان، كاهش ترددهای غیرضروری و در نهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب شود با تاسیس این مراكز در دستوركار قرار دارد .

گوهردهی تصریح كرد : با راه اندازی هر مركز حداقل 5 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود و با آغاز به كار این مراكز حدود 600 نیروی متخصص در حوزه رشته های مددكاری ، روانشناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی و غیره به عنوان صاحبان امتیاز و مسئولان فنی ومددكاران و كارشناس مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی خاطر نشان كرد : مراكز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت كه تا كنون بر فرد معلول تمركز داشت، نیازمندی های كل خانواده لحاظ می شود .
مدیر كل بهزیستی در خصوص جلب مشاركت ها ی مردمی توسط این مراكز یادآور شد : این مراكز می توانند با توجه به دستورالعمل های ابلاغی جلب مشاركت خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل ها این مبالغ را برای مددجویان همان مركز هزینه كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵