دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ورزشكاران پارالمپیكی كرمانشاه استخدام نیستند/ قانون استخدام باید تغییر كند
 
رئیس هیات جانبازان و معلولین كرمانشاه با اشاره به وجود یازده ورزشكار پارالمپیكی در كرمانشاه، گفت: از این تعداد فقط یك نفر استخدام شده كه آن هم به دلیل سهمیه قهرمانی نیست و سایر ورزشكاران پارالمپیكی ما در هیچ كجا استخدام نشده اند.
ورزشكاران پارالمپیكی كرمانشاه استخدام نیستند/ قانون استخدام باید تغییر كند عزت الله پرنیان در جمع خبرنگاران انجمن ورزشی نویسان استان، با اشاره به موفقیت های ورزشكاران جانباز و معلول كرمانشاه در سالهای گذشته، اظهار كرد: طی هفت سال گذشته حدود 180 اعزام به خارج از كشور داشته ایم كه مدال های زیادی كسب كرده اند، اما در حال حاضر تنها سه نفر از قهرمانان معلول ما در شهرداری استخدام هستند كه حقوق پایینی دارند.

وی افزود: در استان حدود یازده ورزشكار پارالمپیكی داریم كه تاكنون فقط یك نفر از آنها استخدام شده كه آن هم به دلیل سهیمه قهرمانی اش نبوده است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با تاكید براینكه باید قانون استخدام قهرمانان پارالمپیكی توسط مجلس شورای اسلامی تغییر كند، گفت: در این قانون تنها فرزندان ورزشكاران پارالمپیكی می توانند استخدام شوند، این درحالیست كه خود آنها نیاز مبرم به شغل دارند.

وی در ادامه در خصوص اعلام محرومیت مهران نكویی مجد قهرمان پارادوومیدانی كرمانشاه در پاییز سال گذشته نیز گفت: باتوجه به مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشكار كرمانشاهی، او تا شهریور سال 2024 یعنی تا زمان المپیك پاریس امكان حضور در میادین ورزشی را نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره همكاری سازمان بهزیستی كرمانشاه برای كمك به ورزشكاران جانباز و معلول هم گفت: در دوره مدیریت قبلی بهزیستی برای كمك به قهرمانان ورزشی همكاری های خوبی داشتیم و در بحث ایاب و ذهاب، تجلیل از ورزشكاران، تامین لباس و ... ورزشكاران كمك هایی می شد، اما در دوره مدیریت جدید دیگر همكاری های سابق را نمی بینیم.

پرنیان در ادامه به وضعیت زیرساختی هیات جانبازان و معلولین استان هم اشاره كرد و گفت: در حال حال حاضر مجموعه ورزشی جانبازان را در اختیار داریم كه تا چندسال پیش به حالت مخروبه ای درآمده بود و با همت اداره كل ورزش و جوانان استان آن را راه اندازی و احیاء كردیم.

وی متذكر شد: باتوجه به توان و قدرت خوبی كه در رشته فوتبال هفت نفره داشتیم، یك زمین چمن مصنوعی در این مجموعه توسط یك خیر ورزشی راه اندازی شد تا مشكل زیرساختی برای ورزشكاران این رشته حل شود. از طرفی برای رشته های پرتابی هم یك زمین چمن دیگر داریم و یك سالن كراسفیت هم راه اندازی كرده ایم و از محل آن درآمدزایی می كنیم.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با بیان اینكه از ظرفیت فضاهای ورزشی بهزیستی و بنیاد شهید هم برای ورزشكاران معلول استان استفاده می شود، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشكل ما در بحث زیرساختی، استخر مجموعه است كه در حال تعمیر است و 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه برای اتمام باید بودجه جدیدی به آن تزریق شود.

وی بااشاره به فعالیت 21 رشته ورزش معلولین در دنیا، اظهاركرد: این تعداد رشته در كشور ما هم فعال هستند، اما طی برنامه ای در چند سال اخیر هشت رشته از این تعداد شامل قایقرانی، سواركاری، پینگ پنگ، تنیس خاكی، تكواندو، تیراندازی با كمان، بدمینتون و دوچرخه سواری به فدراسیون های مربوطه انتقال پیدا كردند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان اضافه كرد: تا زمانی كه این رشته ها زیرمجموعه ما قرار داشتند، ورزشكاران خوبی را در این رشته ها پرورش دادیم كه از جمله آنها می توان به شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی و مهدی بهرامی آذر در رشته تكواندو اشاره كرد كه اكنون در فدراسیون های قایقرانی و تكواندو فعالیت می كنند.

وی یادآورشد: باتوجه به اینكه هدف ما شناسایی استعدادها در بین ورزشكاران معلول و كمك به پرورش آنها است، بنابراین اگر بازهم در این رشته ها استعداد جدیدی را كشف كنیم، به هیات های مربوطه معرفی خواهیم كرد.

پرنیان در ادامه با بیان اینكه سال گذشته سال خوبی برای ورزش جانبازان و معلولین بود، افزود: دراین سال، 16 تا 17 دعوتی به اردوی تیم ملی داشتیم و در رشته های والیبال نشسته، تیراندازی، وزنه برداری، دوومیدانی، فوتبال هفت نفره و ... مدال آورانی را داشتیم.

وی اضافه كرد: در حال حاضر هم تیم نوجوانان و جوانان دوومیدانی استان را به مسابقات كشوری اعزام كرده ایم و امیدواریم در آینده بتوانند پشتوانه ورزش استان باشند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان در پایان به رشد و ارتقاء جایگاه این ورزش در كرمانشاه طی سالهای اخیر اشاره كرد و گفت: زمانی كه هیات را تحویل گرفتیم، در كشور رتبه 23 را از نظر ارزیابی عملكرد داشتیم و اكنون جزو چهار هیات اول كشور هستیم.

ورزشكاران پارالمپیكی كرمانشاه استخدام نیستند/ قانون استخدام باید تغییر كند

تبعیض ها و دلسردی بانوان پاراوزنه برداری كرمانشاه

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، سمیرا نظری نائب رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان كرمانشاه هم در تشریح ورزش بانوان معلول در استان گفت: هم اكنون در رشته های وزنه برداری و دوومیدانی شاهد استقبال بیشتری از سوی بانوان معلول در كرمانشاه هستیم.

وی یكی از مهمترین ورزش های مورد علاقه بانوان معلول در كرمانشاه را وزنه برداری دانست و گفت: از حدود یكی دوسال پیش این رشته در كرمانشاه راه اندازی شده و ورزشكاران خوبی هم در آن داریم.

نظری یادآورشد: متاسفانه تبعیض هایی كه طی یكسال اخیر در سطح تیم ملی صورت گرفت، باعث دلسردی بانوان ورزشكار كرمانشاهی در این رشته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار قرار بود تركیب تیم ملی بانوان پاراوزنه برداری را به منظور حضور در مسابقات جهانی ببندند و در این راستا پیش از آن مسابقات آسیا و اقیانوسیه در پیش بود كه برای مسابقات انتخابی از همه شهرهای ایران یكی دو نفر را معرفی كردند، اما به یكباره بدون اینكه به هیات های استانی اعلامی داشته باشند، تنها دو نفر را با هدف جوان گرایی از میان قهرمانان جوان انتخاب كردند و راهی این مسابقات كردند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۴ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴