دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

حمایت بهزیستی سیستان و بلوچستان از 20 هزار زن سرپرست خانوار
 
مدیركل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 20 هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر تحت حمایت برنامه های بهزیستی استان هستند.
حمایت بهزیستی سیستان و بلوچستان از 20 هزار زن سرپرست خانوار اویسی در گفت وگو با ایسنا افزود: بهزیستی استان كار حمایت و ساماندهی از بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنان را برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در اولویت قرار داده است.

مدیركل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت در ادامه اظهار كرد: 20 هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر تحت حمایت برنامه های این اداره هستند.

اویسی همچنین گفت: هزار و 555 نفر دانشجو تحت پوشش برنامه حمایتی و آموزشی در مراكز غیرانتفاعی و 14 هزار دانش آموز در سراسر استان از خدمات كمك آموزشی و هزینه های تحصیلی و آموزشی بهزیستی بهره می برند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین اورژانس 123 به صورت سیار، مسائل اورژانس در حوزه اجتماعی را مدیریت می كند و در 15 شهر استان نیز مركز اورژانس اجتماعی فعال داریم.

مدیركل بهزیستی استان اظهار كرد: نوزادان شیرخواری كه به هر دلیلی به سازمان بهزیستی برای نگهداری انتقال می شوند، در بازه سنی 2 تا 6 سال سرپرستی می شوند، افراد 6 تا 12 سال در مراكزی غیر دولتی و 12 تا 18 سال در خانه های تحت نظر این اداره ساماندهی می شود.

وی اذعان كرد: سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان در چهار حوزه تخصصی در سراسر استان خدمات ارائه می كند، حوزه پیشگیری در چهار دفتر؛ دفتر مشاور خدمات روانشناختی، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دفتر پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی اعتیاد و در حوزه توانبخشی در چهار دفتر؛ سرویس های متعددی كه به جامعه هدف خود كه معلولین هستند، خدمات را ارائه می دهد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۴۱ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶