دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اولین مدل خدمات سلامت روانی – اجتماعی پساكرونا توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ارائه شد
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

اولین مدل خدمات سلامت روانی – اجتماعی پساكرونا توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ارائه شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (یكشنبه) ضمن حضور در نخستین همایش ملی لاله های سپید و در حاشیه این مراسم، از ارائه اولین مدل خدمات سلامت روانی - اجتماعی پساكرونا توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت.

انسیه عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار وبدای دانشگاه افزود: سال گذشته حسب دستور وزیر وقت بهداشت، اولین مدل خدمات سلامت روانی - اجتماعی پساكرونا در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی، و در مراكز درمانی وابسته به این دانشگاه، اجرا شد.

وی تصریح كرد: این دانشگاه با سبقه 30 ساله در حوزه مطالعاتی سلامت اجتماعی و با توجه به رسالت و مرجعیتی كه در حوزه های سلامت اجتماعی و توانبخشی دارد، برای اینكار انتخاب شد و هر چند كه دانشگاه های مختلف در سطح كشور دارای دپارتمان های سلامت اجتماعی و مراكز مربوط به بررسی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت هستند، اما سابقه 30 ساله فعالیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این حوزه و مطالعات متعددی كه از ابتدای شیوع كووید 19 بلحاظ جنبه های اجتماعی كووید انجام داد، این اولویت را به این دانشگاه داد تا مرجعیت این حوزه را بعهده بگیرد و با مشاركت همكاران دیگر بتواند این كار را به سرانجام برساند.

عزیزیان، اهداف مختلف رصدخانه سلامت اجتماعی را قابل تامل دانست و گفت: این دانشگاه، تولیت رصدخانه سلامت اجتماعی در كشور را به عهده دارد و مطالعات مختلف در این حوزه انجام داده و بنابر اهداف و اهتمام ریاست دانشگاه، امیدواریم با مطالعاتی كه در حوزه ماموریت های رصدخانه طراحی شده و با تولید اطلاعات و تحلیل های علمی و اجرایی و تبدیل آنها به خلاصه های سیاستی، و ارائه آنها به برنامه ریزان و سیاستگذاران، شاهد تغییر در سیاست ها باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همانطور كه از نامش مشخص است، دانشگاهی متفاوت با رسالت های مشخص در حوزه های علوم توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی است .

عزیزیان افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مجموعه دانشگاه های علوم پزشكی، انواع خدمات استاندارد توانبخشی ارائه می دهد و مراكز درمانی جنرال ندارد كه بتواند خدمات عمومی ارائه بدهد، اما با این وجود در سال گذشته و در اوج شیوع كرونا، بیمارستان روانپزشكی رازی از جمله بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با راه اندازی بخش سرپایی بیماران كرونایی و پذیرش روزانه بیش از 100 بیمار كرونایی، خدمات مربوط به تزریق داروی رمدسیویر و خدمات درمانی مربوطه را ارائه نمود .

وی در ادامه، از فعالیت بیمارستان توانبخشی رفیده بعنوان تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی و دانشگاهی كشور كه از دیگر مراكز درمانی تحت پوشش این دانشگاه است، گفت كه در زمینه ارائه خدمات واكسیناسیون كرونا در شهریور ماه پارسال مشاركت فعال داشت و این بیمارستان با برپایی پایگاه واكسیناسیون در ارائه این خدمات به عموم مردم، ایفای نقش كرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی لاله های سپید نیز گفت: با گسترش بیماری كرونا در كشور، بیش از 300 تن از مدافعان سلامت كشورمان جان باختند و ادای احترام به شهدای والامقام مدافع سلامت و همچنین خانواده شهدا، از اولویت های ماست .

گفتنی است؛ نخستین همایش ملی لاله های سپید بمنظور بزرگداشت شهدای سلامت، امروز (یكشنبه) با حضور وزیر بهداشت، برخی از مقامات كشوری و لشكری و خانواده های شهدای مدافع سلامت، مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشكی و ... در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۴:۰۹ - ۲۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱