دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

مناطق محروم و روستایی استان زنجان با كمبود پزشك مواجه هستند
 
زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: كمبود پزشك در مناطق محروم و روستایی استان وجود دارد كه باید برای رفع آن چاره ای اندیشید.
مناطق محروم و روستایی استان زنجان با كمبود پزشك مواجه هستند زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: كمبود پزشك در مناطق محروم و روستایی استان وجود دارد كه باید برای رفع آن چاره ای اندیشید.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی بعد از ظهر ظهر یكشنبه در مراسم كلنگ زنی احداث پروژه ساختمان مركزی نظام پزشكی مركز استان زنجان، گفت: طبق آمار موجود در استان زنجان بیش از 280 پزشك متخصص و فوق تخصص و 456 دكتر عمومی، 140 داروساز و بیش از 500 شاغل در كاردرمانی، مامایی، گفتاردرمانی و غیره مشغول خدمت رسانی هستند.

وی اظهار كرد: كمبود پزشك متخصص یكی از مشكلاتی كه در استان زنجان شاهد آن هستیم و تعداد پزشكان متناسب با نیاز مردم نیست و مراجعات زیادی به تهران داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: كمبود پزشك در مناطق محروم و روستایی استان زنجان نیز وجود دارد كه باید برای رفع آن چاره ای اندیشید.

رفیعی، بر لزوم رعایت موازین فنی پزشكی و تطابق با مباحث شرعی تاكید كرد و افزود: باید در خصوص تعرفه های پزشكی و رعایت تعرفه های اعلامی در استان زنجان دقت لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: مردم 80 درصد خدمات دارویی را از بخش غیردولتی دریافت می كنند كه نشان دهنده اهمیت نظام پزشكی استان زنجان و وظیفه بازرسی و حمایت ها در این حوزه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ابراز كرد: نظام پزشكی كشور یكی از پایه های نظام سلامت كشور بوده و مردم سلامت خود را مرهون بخش خصوصی هستند.

رفیعی افزود: بسیاری از مردم سلامت خود را مرهون بخش خصوصی و پزشكان متخصصانی كه در كنار آموزه های علمی دارای آموزه های دینی هستند.

وی یاد آور شد: قصور پزشكی در برخی موارد اگر اقدامات پزشكی به خوبی انجام شود، كاهش پیدا می كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۵۷ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶