دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

105 مركز توانبخشی شبانه روزی در خراسان رضوی فعال است
 
تربت حیدریه- ایرنا- مدیر كل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اكنون 105 مركز توانبخشی شبانه روزی معلولان در این استان فعالیت دارند كه 17 مورد از این تعداد در قالب "خانه كوچك" فعال هستند.
105 مركز توانبخشی شبانه روزی در خراسان رضوی فعال است تربت حیدریه- ایرنا- مدیر كل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اكنون 105 مركز توانبخشی شبانه روزی معلولان در این استان فعالیت دارند كه 17 مورد از این تعداد در قالب ""خانه كوچك"" فعال هستند.

مسعود فیروزی روز یكشنبه در آیین افتتاح یك مركز توانبخشی شبانه روزی معلولان ذهنی در تربت حیدریه افزود: در مراكز شبانه روزی توانبخشی استان خراسان رضوی 6 هزار و 250 نفر نگهداری می شوند.

وی تعداد مراكز روزانه توانبخشی در خراسان رضوی را 96 مركز دانست و گفت: در مراكز روزانه نیز چهار هزار نفر مشفول حرفه آموزی هستند.

105 مركز توانبخشی شبانه روزی در خراسان رضوی فعال است

وی ادامه داد: كار در بهزیستی یك توفیق است و مددكاران این مركز پیشقراولان خدمت به نیازمندان هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: در سطح شهرستان 2 مركز شبانه روزی ذهنی، سه خانه كوچك ذهنی، سه مركز روزانه، یك مركز آموزشی توانبخشی زیر 15 سال و نیز 2 مركز حرفه آموزی بالای 14 سال فعال است.

فاطمه صادق امیری افزود: مركز توانبخشی معلولان ذهنی كه اكنون شاهد افتتاح آن هستیم توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت هزار و 700 متر مربع وبا صرف نزدیك به 100 میلیارد ریال احداث شده است و در مجموع 300 نفر در آن نگهداری می شوند كه 103 نفرشان زن هستند.

صادق امیری ادامه داد: این مركز گنجایش 70 پسر بالای 14 سال را دارد كه بهزیستی بابت نگهداری هر نفر 20 میلیون ریال در ماه به این مركز می پردازد.

مركز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- تربت حیدریه
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۴۸ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷