دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی كمپ ترك اعتیاد در مشگین شهر
 
اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی كمپ ترك اعتیاد در مشگین شهر همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.
راه اندازی كمپ ترك اعتیاد در مشگین شهر اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی كمپ ترك اعتیاد در مشگین شهر همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

حامد رضایی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: 25 تا 31 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده كه همزمان با چهل و دومین سالگرد تأسیس این سازمان برنامه های مختلفی با شعار «شوری دوباره» در جای جای استان اردبیل برگزار می شود.

وی تصریح كرد: در بخش های مشاركت های مردمی، اشتغال و مسكن، حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری برنامه های مختلفی در این هفته برگزار خواهد شد كه عمده آن مربوط به افتتاح 33 واحد مسكن مددجویی است كه در روز عید سعید غدیر خم كلید این واحدها تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف تأمین منابع مالی زنان سرپرست خانوار و گروه های همیار صندوق های تأمین مالی خرد راه اندازی خواهد شد تا حمایت و پشتیبانی از اشتغال و توانمندی گروه های آسیب پذیر انجام شود.

رضایی حمایت از بانوان خلاق در حوزه كسب و كارهای خانگی را در كنار تأمین مالی و تسهیلات مورد نیاز یادآور شد و افزود: سعی ما بر این است تا این گروه ها آموزش لازم را دیده و پشتیبانی های مد نظر از این گروه های اشتغال آفرینی انجام شود.

وی به راه اندازی كمپ ترك اعتیاد در مشگین شهر و آغاز فعالیت مراكز مشاوره در سطح استان اشاره كرد و ادامه داد: در بحث پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی طرح «مانا» اجرا می شود كه در این طرح قرار است نوجوانان خودشان آموزش های لازم را در حوزه آسیب های اجتماعی دیده و به تقویت نظام سالم اجتماعی كمك كنند.

رضایی به راه اندازی 2 مركز سرای سالمندان و نگهداری بیماران مزمن روانی در اردبیل اشاره كرد و گفت: تلاش ما بر این است تا اقدامات حمایتی در این حوزه گسترش پیدا كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: برای حمایت از مددجویان بهزیستی و معلولان در زمینه اشتغال مؤثر و اجرای طرح های خوداشتغالی 841 نفر تسهیلات كم بهره دریافت كردند.

رضایی مسئولیت كمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر را بهزیستی معرفی كرد و افزود: 23 دستگاه عضو این كمیته هستند و ما سند چشم انداز و برنامه جامع پیشگیری را در این حوزه تأمین كردیم.

وی اضافه كرد: تلاش ما بر این است تا با همكاری انجمن ها و مؤسسات مردم نهاد و در قالب پویش های مختلف تمایل به مواد مخدر و حتی كشیدن سیگار را در جوانان و نوجوانان كاهش دهیم.

رضایی به 133 بهبودیافته و پرداخت تسهیلات برای اشتغال آنها اشاره كرد و ادامه داد: 67 هزار نفر جامعه تحت پوشش بهزیستی هستند كه با تنوع خدمات رسانی به آنها سعی داریم رضایت آنها را فراهم كنیم.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل ضرورت مراجعه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی را برای ثبت اطلاعات اشتراك آب، برق و گاز با هدف مصرف رایگان این منابع خبر داد و گفت: اگر خانواری از طرح نهضت ملی مسكن جا مانده می تواند در دوره جدید ثبت نام اطلاعات خود را در سامانه به ثبت برساند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۳۹ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۲