دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

مجلس برای تحت پوشش قرار دادن داروهای سالمندان تلاش می كند
 
رئیس فراكسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی گفت: به طور جدی پیگیریم دارو و بیماری های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی مبتلا شد نگران هزینه هایش نباشد.
مجلس برای تحت پوشش قرار دادن داروهای سالمندان تلاش می كند به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تكریم بازنشستگان كه به همت صندوق بازنشستگی كشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با بیان اینكه بازنشستگان با مسائل اقتصادی، معیشتی و درمان دست و پنجه نرم می كنند، گفت: تكریم بازنشستگان، تكریم بزرگان و پیشكسوتان ما و تكریم كسانی است كه عمر و جوانی خود را صرف خدمت به كشور كرده اند.

وی افزود: بیش از 30 درصد جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می دهند و نباید اجازه دهیم آنها به عللی چون پوكی استخوان و شكستگی ها، زمین گیر شوند. باید به سراغ آنها برویم و برنامه های پیشگیرانه برایشان داشته باشیم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه نظام سلامت چندان به فكر درمان و ارتقای سلامت سالمندان نیست و داروهای مورد نیاز آنها تماما تحت پوشش قرار ندارد، گفت: به طور جدی پیگیریم دارو و بیماری های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی مبتلا شد نگران هزینه هایش نباشد. دوران سالمندی اقتضائاتی دارد كه اگر برای آنها برنامه نداشته باشیم دچار مشكلات عدیده ای خواهیم شد.

محسنی بندپی ادامه داد: در فراكسیون سلامت سالمندان مجلس به جد پیگیر هستیم كه پوشش خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی را برای سالمندان ارتقا دهیم.

وی همچنین با تاكید بر اینكه پیگیر مطالبات آن دسته از بازنشستگان كشوری گروه علوم پزشكی و احكامی كه تیرماه گذشته برایشان زده اند، هستیم، خطاب به بازنشستگان گفت: با معاون وزیر بهداشت و سرپرست وزارت رفاه صحبت كرده ام و آنها هم پیگیر مطالبات شما خواهند شد. در كمیسیون اجتماعی پیگیر اجرایی كردن احكامی هستیم كه در تیرماه برای شما صادر شده است. وقتی حكمی صادر می شود باید منابع مالی آن دیده شود، اگر منابع مالی دیده نشده باید دید كجا صرف شده است.

این نماینده مجلس به طرح پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: با جدیت پیگیر شكل گیری طرح پزشك خانواده هستیم. پزشك موظف است به احوال شما رسیدگی كند تا قبل از اینكه گرفتار بیماری شوید با غربالگری و شناسایی نشانگان آن، اقدامات پیشگیرانه به كار ببندد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۰۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰