دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

2900 نفر از ایثارگان شاغل خواستار تبدیل وضعیت شدند
 
سعید كهنسال در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های دولتی اظهار كرد: مقصود از تبدیل وضعیت ایثارگران، این است كه قرارداد كار آن ها از حالت قراردادی یا پیمانی به حالت رسمی تبدیل شود كه دولت این امر را به موجب بخشنامه 1401 مربوط به نهادهای ذی ربط و ذی صلاح اعلام كرده است.

وی گفت: قانون گذار، در بند (و) تبصره 20 قانون بودجه 1401، حكم بند (د) تبصره 20 قانون بودجه سال گذشته را تمدید كرده و در بند (د) تبصره 20 قانون بودجه سال 1400، در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به تبدیل وضعیت ایثارگران تاكید كرده است.

به گفته كهنسال دستگاه های اجرایی مكلفند دست كم 25 درصد  از نیازهای استخدامی و نیروهای مورد نیاز خود را براساس ضوابط و مجوزهای مربوط از خانواده های شهدا، جانبازان، اسراء و ایثارگران تامین كنند.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینكه 2 هزار و 900 نفر از افراد شاغل در دستگاه های اجرایی استان از این اداره كل نامه تبدیل وضعیت دریافت كردند، گفت: تاكنون تبدیل وضعیت 2 هزار و 89 نفر از متقاضیان انجام شده است.

وی با اشاره به اینكه تاكنون برخی از دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای دولتی نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نكرده و همكاری با ما نداشتند، افزود: شهرداری های شهرهای ساری و امیركلا، برق استان، بانك ملی، جهاد كشاورزی، منابع طبیعی، نیروگاه شهید سلیمی، منطقه 9 شركت گاز، صنایع چوب و كاغذ مازندران، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشكی بابل، سازمان جنگل ها و چندین بانك دیگر در تبدیل وضعیت سهم ایثارگران در دستگاه های اجرایی با ما همكاری مناسب نداشتند.

كهنسال با بیان اینكه طبق قانون متقاضیان تبدیل وضعیت (ایثارگران) در دستگاه های اجرایی باید فرایند گزینش استخدامی را بگذرانند، خاطرنشان كرد: در این خصوص بنیاد شهید در حد وظایف قانونی رایزنی لازم را انجام می دهد.

وی مطالبات بنیاد شهید از دستگاه های اجرایی را قوانین معطل مانده مانند تامین زمین برای اقشار ویژه، مسكن و ساماندهی گلزار شهدا از محل تملك دارایی های سرمایه ای (مدیریت برنامه ریزی) برشمرد و یادآور شد: لازم است دستگاه های اجرایی در ساخت خانه ایثار برای همسران و والدین شهدا همكاری لازم را داشته باشند.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به مصوبه سفر ریاست جمهوری و تخصیص اعتبار 25 میلیارد تومانی برای ساخت توانبخشی در استان اشاره كرد و گفت: تاكنون 7 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت؛ مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هم بنیاد شهید تامین كرد. امیدواریم از محل تملك دارایی های استان اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد.

وی ساخت مراكز فرهنگی در مجاورت گلزار شهدا را از دیگر مطالبات اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان دانست و یادآور شد: اعتبار این بخش هم باید از محل تملك دارایی های استان تامین شود.

كهنسال خاطرنشان كرد: بانك دی با پرداخت وام كارگشایی ضروری و 18 درصدی با بنیاد شهید و امور ایثارگران همكاری دارد.

انتهای پیام/86006/ح
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۰:۳۹ - ۰۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۶