دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

برخی دستگاه های دولتی از اجرای قانون استخدام 3 درصد ویژه معلولین خودداری می كنند
 
محسن توحیدی مقدم، مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار كرد: در حال حاضر تعداد 117 هزار و 869 نفر معادل 42 هزار و 268 خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند كه از این تعداد 22 هزار و 925 نفر مستمری بگیر و مابقی به نوعی از خدمات غیر مستمر و خدمات بهزیستی در بخش های مختلف بهره مند هستند.

وی در خصوص استخدام معلولین در دستگاه های دولتی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند 3 درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از معلولین انتخاب كنند و این به گونه ای است كه معلول هم شرایط عمومی را داشته باشد و زمانی كه در شرایط مساوی قرار می گیرد، می تواند از سهمیه استفاده كند، ولی دستگاه هایی نیز هستند كه این قانون را رعایت نمی كنند.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی به وجود 14 مركز نگهداری ایتام از شیرخوار تا 18 سال در مراكز شبانه روزی اشاره كرد و افزود: این مراكز تحت پوشش این نهاد هستند و 221 نفر در این مراكز مقیم هستند.

وی همچنین از فعالیت 11 مركز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و بیان داشت: در تمامی شهرستان های استان 8 مركز اورژانس اجتماعی و 4 نفر مركز شبانه روزی نگهداری كودكان خیابانی و بازپروری و سلامت وجود دارند كه به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند.

توحیدی مقدم همچنین به فعالیت 23 مركز شبانه روزی توان بخشی آموزش و نگهداری معلولین ذهنی جسمی روانی و سالمندان اشاره كرد و گفت: در این مراكز 740 نفر از خدمات شبانه روزی ما استفاده می كنند و 21 مركز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی شامل كودكان اوتیسم، كودكان معلولی ذهنی، جسمی و حركتی، مركز روزانه سالمندان كم شنوا و ناشنوا كه 655 نفر هم روزانه در این مركز از خدمات بهره می برند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 960 نفر كودك شبه خانواده در استان تصریح كرد: این افراد دارای خانواده موثر نیستند و در كنار افراد موثر مانند عمو، مادربزرگ و پدربزرگ زندگی می كنند و از خدمات بهزیستی استفاده بهره مند هستند. 

انتهای پیام/س
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۳۶ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۳