دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

افزایش حدود 400 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی
 
مسئول اشتغال بهزیستی استان تهران: پرداخت تسهیلات اعطایی اشتغالزایی با بهره 4 درصد به مددجویان سازمان بهزیستی، امسال نسبت به سال گذشته 300 تا 400 درصد افزایش یافته است.
مسئول اشتغال بهزیستی استان تهران:
افزایش حدود 400 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی
مسئول اشتغال بهزیستی استان تهران: پرداخت تسهیلات اعطایی اشتغالزایی با بهره 4 درصد به مددجویان سازمان بهزیستی، امسال نسبت به سال گذشته 300 تا 400 درصد افزایش یافته است.
افزایش حدود 400 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسئول اشتغال بهزیستی استان تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو، با بیان اینكه راه های ایجاد اشتغال در سازمان بهزیستی تعریف شده است، گفت: پرداخت تسهیلات اعطایی اشتغالزایی با بهره 4 درصد به مددجویان سازمان بهزیستی، امسال نسبت به سال گذشته 300 تا 400 درصد افزایش یافته است
خانم مینا رجایی در مورد اشتغال و بیمه جامعه هدف سازمان بهزیستی افزود: اشتغال یك مسئله و چالش كشوری است و مختص مددجویان بهزیستی نیست و رفع این چالش نیاز به برنامه ریزی دارد.
وی با تاكید بر اینكه وظیفه و ماموریت سازمان بهزیستی تسهیل اشتغال است و خود سازمان بهزیستی مسئول ایجاد شغل نیست گفت: سازمان بهزیستی برای انجام این ماموریت نیاز به تعامل با دستگاه های ذیربط و سیاست گذاری متولیان دارد.
خانم رجایی با بیان اینكه در حال حاضر بالغ بر 146 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در طیف های مختلف در حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران وجود دارد، افزود: برخی از افراد تحت پوشش سازمان در حوزه معلولیت ذهنی، سالمندان و معلولیت های جسمی و حركتی غیر قابل بازتوانی هستند و در حوزه اشتغال و توانمند سازی سازمان قرار نمی گیرند.
وی تصریح كرد: هم اكنون 12 هزار و 399 زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران قرار دارند كه از این تعداد 5 هزار و 140 نفر آن غیر قابل بازتوانبخشی هستند.
خانم رجایی گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش تنوع آسیب های اجتماعی در جامعه و بالارفتن تعداد طلاق ها و تعداد زنان سرپرست خانوار تعداد افراد ورودی به سازمان بهزیستی اضافه شده است.
وی با اشاره به اینكه جامعه هدف سازمان بهزیستی 3 گروه هستند گفت: گروه اول افراد دارای معلولیت جسمی، حركتی و سالمندان هستند كه سالانه 10 تا 15 درصد به ورودی معلولین اضافه می شود.
مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران افزود: گروه دوم ورودی به سازمان گروه ناشی از آسیب های اجتماعی مانند زنان سرپرست خانوار، كودكان شیرخوار، زنان بدسرپرست، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده هستند و گروه سوم نیز معتادین می باشند كه در حوزه پیشگیری از معلولیت و آسیب ها قرار دارند.
   تاریخ: ۱۹:۳۳ - ۰۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴