دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

پیام تبریك رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی « فیزیوتراپی »
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام تبریك رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی « فیزیوتراپی »

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز شنبه در آستانه سالروز ملی « فیزیوتراپی » (دوم مردادماه)، پیام تبریك این مناسبت را برای اعضای هیات علمی حوزه، همكاران فیزیوتراپیست در مراكز درمانی تابعه و دانشجویان این رشته منتشر كرد.

به گزارش وبدای دانشگاه، متن كامل پیام دكتر حمیدرضا خانكه به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

با فرارسیدن دوم مردادماه، سالروز ملی " فیزیوتراپی "، فرصتی فراهم شده تا از تلاش نیم قرن و یا حداقل سه دهه اخیر متخصصان این حوزه در ارتقای كمی و كیفی رشته فیزیوتراپی سخن بگوئیم. حوزه ای كه هرچند در میان علوم توانبخشی شناخته شده تر از دیگر رشته هاست، اما جامعه فیزیوتراپیست كشور همچنان در جهت تخصصی تر شدن این خدمات، رشد كیفی آن مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت می كند.

متخصصان فیزیوتراپی كشورمان در راستای افزایش آمار تصادفات و مصدومان ناشی از آن طی سال های اخیر، و افزایش جمعیت سالمندان و بیماران اسكلتی عضلانی، با ارائه خدمات كاملا تخصصی، تاثیرگذاری این خدمات در بازگشت نیازمندان و بیماران به زندگی عادی را بیش از پیش امكانپذیر كردند و جایگاه حرفه فیزیوتراپی و خدمات تخصصی آن را ارتقاء بخشیدند.

افتخار داریم كه متخصصان و اعضای هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همگام با متخصصان این حوزه در كشورهای پیشرفته دنیا، طی دو سال و نیم گذشته كه پاندمی كووید 19 و سویه های مختلف آن، مردم جهان را درگیر این بیماری كرد، علاوه بر حضور جدی و تاثیرگذار در تیم توانبخشی و بر بالین این بیماران، علم و مهارت خود را برای كمك به بیماران بهبود یافته از كرونا در سراسر كشور و آموزش كادر درمانی مراكز و بیمارستان ها برای ارائه خدمات تخصصی و بعضا حیاتی به بیماران، بكار گرفتند.

خوشبختانه چشم انداز فعالیت جامعه فیزیوتراپیست كشور، بسیار روشن است و امید داریم، متخصصان فیزیوتراپی علاوه بر رشد و توسعه این حوزه در داخل كشور، نسبت به انتقال تجربه و ارائه خدمات جامع و تخصصی به بیماران و نیازمندان كشورهای همسایه نیز همت كرده و در زمینه ارتقای علمی، توریسم درمانی و رونق اقتصادی در این حوزه گام بردارند.

ضمن گرامی داشت سالروز ملی فیزیوتراپی و عرض تبریك این مناسبت به اعضای هیات علمی این حوزه، همكاران فیزیوتراپیست در مراكز درمانی تابعه دانشگاه و دانشجویان عزیز این رشته، آرزوی سلامتی و بهروزی برایشان دارم.

دكتر حمیدرضا خانكه

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
   تاریخ: ۱۸:۳۳ - ۰۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸