دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

حق پرستاری معلولان با افزایش 20 درصدی به 1.2 میلیون تومان می رسد
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از افزایش 20 درصدی حق پرستاری افراد دارای معلولیت با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید كه در دهك یك تا هفت قرار دارند، خبر داد و گفت: مصوب شده است كمك هزینه حق پرستاری در سال جاری به یك میلیون و 200 هزار تومان برسد.
حق پرستاری معلولان با افزایش 20 درصدی به 1.2 میلیون تومان می رسد اصغر كاظمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به میزان كمك هزینه حق پرستاری به مددجویان مشمول تحت پوشش بیان كرد: در حال حاضر یك میلیون تومان به حساب حدود 71 هزار فرد دارای معلولیت كه با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید در دهك یك تا هفت قرار دارند به عنوان كمك هزینه حق پرستاری واریز می شود.

وی با اشاره به افزایش 20 درصد حق پرستاری طی سال جاری و با بیان اینكه سازمان بهزیستی برحسب میزان توان و بودجه موجود برای میزان افزایش كمك هزینه حق پرستاری تصمیم گیری می كند، گفت: مصوب شده است كمك هزینه حق پرستاری در سال جاری به یك میلیون و 200 هزار تومان برسد و همچنین 30 هزار نفر از افراد پشت نوبتی نیز از پشت نوبت خارج شده و به تعداد افراد مشمول حق پرستاری اضافه خواهند شد كه این اتفاق در ماه جاری (مردادماه) رخ می دهد.

كاظمی در ادامه از پشت نوبت بودن 126 هزار فرد دارای معلولیت مشمول برای دریافت كمك هزینه حق پرستاری خبر داد و یادآور شد: برای پرداخت كمك هزینه حق پرستاری به مشمولان، نیازمند 126 میلیاردتومان اعتبار هستیم. البته از این ماه 30 هزار نفر از افراد پشت نوبتی وارد چرخه دریافت كمك هزینه حق پرستاری خواهند شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۴۷ - ۰۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۷