دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

زیرنویس لحظه ای مكالمات با یك عینك هوشمند
 
در حالی كه زمانی عینك های هوشمند محدود به دنیای علمی تخیلی بودند، برندهایی از اسنپ چت تا فیسبوك در سال های اخیر عینك های خود را تولید كرده اند و اكنون یك عینك هوشمند جدید برای افرادی كه ناشنوا هستند یا از كم شنوایی رنج می برند عرضه شده است.
زیرنویس لحظه ای مكالمات با یك عینك هوشمند به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، این عینك كه "XRAI Glass" نام دارد از واقعیت افزوده برای تبدیل صدا به زیرنویس استفاده می كند این زیرنویس ها در لحظه مقابل چشمان كاربر به نمایش در می آیند.

دن اسكارف(Dan Scarfe)، مدیرعامل عینك های XRAI می گوید: ما به توانایی این فناوری نوآورانه برای بهبود زندگی افراد ناشنوا و كم شنوا افتخار می كنیم. اینكه آن ها بتوانند پتانسیل های خود را به حداكثر برسانند.

این بدان معناست كه می توانید در حین آماده كردن شام با هم مكالمه كنید یا در طول راه رفتن با یك دوست، مكالمه خود را ادامه دهید.

سخت افزار این عینك توسط شركت عینك سازی "AR Nreal" با استفاده از عینك "Nreal Air" توسعه داده شد و این درحالی است كه "XRAI Glass" نرم افزار آن را ارائه كرده است.

این نرم افزار صدا را به یك نسخه زیرنویس شده از مكالمه تبدیل می كند كه سپس روی صفحه عینك به نمایش در می آید.

زیرنویس لحظه ای مكالمات با یك عینك هوشمند این عینك قادر به زیرنویس اصوات است
به لطف قابلیت های تشخیص صدا، این عینك حتی می تواند تشخیص دهد كه چه كسی صحبت می كند و به زودی خواهد توانست زبان ها، تُن صدا، لهجه ها و زیر و بم صدا را ترجمه كند.

جاش فلدمن(Josh Feldman) 23 ساله با كم شنوایی شدید به دنیا آمد و از 18 ماهگی در هر دو گوشش سمعك داشت. او عینك را بدون هیچ ایده ای آزمایش و آنها را "بسیار خارق العاده" توصیف كرد.

جاش می گوید: تأثیر عدم تكیه بر نگاه كردن به لب های یك نفر و توانایی صحبت با آن ها به وضوح چیزی است كه می تواند زندگی افراد را تغییر دهد.

در همین حال، هانا بردی(Hannah Brady)، كه 60 درصد كاهش شنوایی در هر دو گوش دارد، این عینك را "درخشان" توصیف كرد. او گفت: خدایا واقعاً دقیق است. آنچه كه در مورد آن درخشان است این است كه در مسیر چیزی كه من سعی می كنم ببینم نیز مشكلی ایجاد نمی كند.

این عینك علاوه بر اینكه به افراد ناشنوا اجازه می دهد تا با دیگران مكالمه كنند، می تواند راه را برای استفاده از فناوری های دیگر مانند دستیارهای هوشمند نیز باز كند.

هانا این عینك را برای مكالمه با الكسای آمازون آزمایش كرد و توانست پاسخ الكسا را در مورد پیش بینی آب و هوا مشاهده كند، در حالی كه به طور همزمان در حال خرد كردن لیموترش در آشپزخانه بود.

این عینك اكنون با قیمت 399.99 پوند یا با هزینه اولیه 10 پوند و سپس 35 پوند در ماه برای 11 ماه در دسترس است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۲۳ - ۰۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲