دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ایجاد مقطع دكترای حرفه ای برای گروه های توانبخشی ضروری است
 
تهران - ایرنا - رییس انجمن اپتومتری ایران خواستار ایجاد مقطع دكترای حرفه ای برای گروه های توانبخشی از جمله اپتومتری شد.
ایجاد مقطع دكترای حرفه ای برای گروه های توانبخشی ضروری است تهران - ایرنا - رییس انجمن اپتومتری ایران خواستار ایجاد مقطع دكترای حرفه ای برای گروه های توانبخشی از جمله اپتومتری شد.

به گزارش ایرنا، جواد ملایی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین كنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران در مركز همایش های رازی در خصوص مشكلات جامعه اپتومتری، گفت: یكی از مشكلات جامعه اپتومتری و گروه های توانبخشی ارتقا جایگاه علمی است.

وی افزود: جامعه اپتومتری، خواستار دكترای حرفه ای است و اجازه دهید با ارتقای این رشته جوانانی كه علاقمند به علم و دانش هستند، بتوانند پیشرفت كنند. الان در سند ابلاغی سیاست های كلی سلامت و برنامه 5 ساله توسعه بر جایگاه رشد علمی كشور تاكید شده و بناست ما رتبه اول علمی خاورمیانه در دنیا باشیم.

عضو مجمع عمومی نظام پزشكی كشور عنوان كرد: پاكستان، عربستان و خیلی از كشورهای خاورمیانه از لحاظ علمی از ما عقب تر هستند اما دكترای حرفه ای دارند چرا كشور ما با این سطح علمی قوی اهمیتی به دكترای حرفه ای نمی دهد.

وی ادامه داد: عده زیادی از اپتومتریست ها و فیزیوتراپیست ها برای گرفتن دكترای حرفه ای به پاكستان می روند و با این كار ارز از كشور خارج می شود و در نتیجه هزینه زیادی متحمل می شویم.

ملایی افزود: ما به وزیر بهداشت قبلی پیشنهاد دادیم برای گروه های توانبخشی در كشور دانشگاه دكترای حرفه ای ایجاد كنند كه با این كار هم جوانان ما رشد علمی پیدا می كنند و در خاورمیانه شاخص می شویم و هم از كشورهای دیگر مثل افغانستان، عراق و تاجیكستان برای تحصیل وارد ایران می شوند و ارزآوری ایجاد می شود.

مدیر كل اجتماعی سازمان نظام پزشكی كشور ، یكی دیگر از مشكلات جامعه اپتومتری را مسئله بیمه ها برشمرد و گفت: با اینكه رشته اپتومتری از سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت مجوز دارند، باز بیمه ها به دلیل مسائل اقتصادی برای اینكه هزینه عینك را نپردازند می گویند ما نسخه اپتومتریست ها را قبول نداریم در صورتی كه تا سال گذشته یكی از بیمه های تكمیلی ما قرارداد داشت ولی امسال به ما نامه زدند و قرارداد را لغو كردند.

ملایی، ضمن تشكر از رئیس كل سازمان نظام پزشكی و معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشكی در رسیدگی به مشكلات جامعه اپتومتری از متولیان حوزه سلامت، خواستار توجه و رسیدگی به مشكلات اپتومتریست ها شد.

برچسب ها
- انجمن اپتومتری ایران
- مركز همایش های بین المللی رازی
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۳۳ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶