دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

انجام عمل جایگذاری پروتز دست ساز سر رادیوس برای نخستین بار در خراسان شمالی
 
عمل جایگذاری پروتز دست ساز سر رادیوس، برای نخستین بار در خراسان شمالی توسط پزشكان متخصص بیمارستان امام علی(ع) بجنورد انجام شد.
انجام عمل جایگذاری پروتز دست ساز سر رادیوس برای نخستین بار در خراسان شمالی عمل جایگذاری پروتز دست ساز سر رادیوس، برای نخستین بار در خراسان شمالی توسط پزشكان متخصص بیمارستان امام علی(ع) بجنورد انجام شد. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از خراسان شمالی، طراحی و ساخت پروتز سیمانی دست ساز سر رادیوس و عمل جایگذاری آن برای بیمار با شكستگی آرنج با توسط متخصص ارتوپدی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، با موفقیت انجام گردید.

دكتر حسین باور، جراح و متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی گفت: عمل جایگذاری پروتز برای پایداری مفصل آرنج یك بیمار با شكستگی خرد شده سر استخوان درشت نی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پروتزهای آماده سر رادیوس دارای قیمت بسیار بالایی هستند و یا به دلیل موجود نبودن این محصول تهیه آن برای افراد عادی جامعه میسر نیست.

این پزشك ارتوپد بیان كرد: این پروتز برای جلوگیری از جابجایی استخوان های ساعد بیمار و پیشگیری از بدشكلی های ثانویه استفاده می شود، زیرا شكستگی های خرد شده سر استخوان رادیوس، به طور معمول به بازسازی این قسمت و جایگزینی با پروتز نیاز دارند تا پایداری آرنج به دست بیاید.

دكتر باور اعلام نمود: ایده این اقدام برای اولین بار توسط عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد ارائه شد.

وی خاطرنشان كرد: در ساخت پروتز دست ساز در استان خراسان شمالی به جای بكارگیری از سی تی اسكن های سه بعدی و قالب های پیش ساخته، از سرنگ های معمولی و در دسترس (بعنوان قالب) استفاده شده است.

دكتر باور با بیان این كه این پروتز بسیار كاربردی با استفاده از سیمان ارتوپدی ساخته شده است، گفت: ساخت پروتز دست ساز آناتومیك سر رادیوس در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد برای نخستین بار در استان و دومین بار در كشور انجام شده است.

وی اعلام كرد: بیمار پس از انجام عمل جراحی با حال عمومی خوب و دامنه ی حركات مطلوب، مرخص شده و بررسی و ویزیت اولیه بیمار نیز انجام شده است.

انتهای پیام

خبرنگار / سهیلا سعیدی
   تاریخ: ۱۱:۳۱ - ۰۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۲