دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بیمارستان بیستون كرمانشاه از مراكز درمانی پیشرو در بحث گردشگری سلامت است
 
كرمانشاه- ایرنا- عضو هیات مدیره و رییس بیمارستان بیستون كرمانشاه گفت: این بیمارستان با جذب بیش از نیمی از بیماران بین الملل در استان، آماده پذیرش بیمار در تمام زمینه های درمانی و زیبایی است.
بیمارستان بیستون كرمانشاه از مراكز درمانی پیشرو در بحث گردشگری سلامت است كرمانشاه- ایرنا- عضو هیات مدیره و رییس بیمارستان بیستون كرمانشاه گفت: این بیمارستان با جذب بیش از نیمی از بیماران بین الملل در استان، آماده پذیرش بیمار در تمام زمینه های درمانی و زیبایی است.

دكتر «افشین قاسمی» روز سه شنبه به ایرنا افزود: جذب بیمار خارجی یكی از اولویت های هیات مدیره بیمارستان بیستون بوده و طرح ها و برنامه های متنوعی در این خصوص داریم.

وی اضافه كرد: در سال جدید برای جذب بیماران بین الملل در خارج از مرزهای ایران، با شركت در نمایشگاه های خارجی(نمایشگاه سلیمانیه) و نمایشگاه بین المللی تهران، تبلیغات در روزنامه های محلی اقلیم كردستان و برگزاری نشست هایی در حضور سران اقلیم كردستان با حضور مدیرعامل و ریاست و هیئت مدیره و جلساتی در اتاق بازرگانی استان، در جهت جذب گردشگر سلامت، اقدامات مثبتی انجام گرفته است.

رییس بیمارستان بیستون در ادامه گفت: همچنین این بیمارستان در نظر دارد با بروزرسانی سایت بیمارستان و انعكاس خدمات در خارج از مرزها و اخذ قرارداد با شركت های گردشگری موجبات افزایش گردشگران خارجی و توسعه گردشگری سلامت استان را فراهم آورد.

قاسمی با بیان اینكه بیمارستان بیستون روزانه ظرفیت پذیرش 10 الی 12 بیمار خارجی را دارد، افزود: كل موارد بیماران بین الملل در سال گذشته 130 بیمار بوده است كه این امار در چهار ماه سپری شده از سال جاری به 46 مورد افزایش پیدا كرده است.

وی تصریح كرد: از میان آمار بیماران پذیرش شده در حوزه بین الملل ، 50 درصد مراجعان بیماران چشمی هستند، 22 درصد جراحی های عمومی، 17 درصد جراحی قلب و عروق و 11 درصد جراحی مغز و اعصاب می باشند.

به گزارش ایرنا؛ بیمارستان تخصصی بیستون به عنوان بزرگترین بیمارستان خصوصی استان كرمانشاه در زمینی به مساحت 2 هكتار و زیربنای 18هزار و 500 متر مربع از سال1378 شروع به فعالیت كرده و در آغاز دارای 150 تخت و بخش های جراح، زنان، اورژانس، آزمایشگاه رادیولوژی، فیزیوتراپی، زایشگاه، اطفال و نوزادان بود. در سال 1382 بخش های ICU,CCU و درمانگاه تخصصی چشم و در سال 1389 بخش های جراحی قلب و ICU قلب و آنژیوگرافی و در سال 1390 تعداد تخت ها به علت توسعه فضای فیزیكی بیمارستان و احداث بخش های جدید به 215 تخت افزایش یافت.

در حال حاضر این بیمارستان با داشتن 215 تخت به عنوان یك بیمارستان عمومی با پوشش درمانی بسیار وسیع می باشد و مجهزترین بیمارستان خصوصی در غرب كشور می باشد كه به منظور تامین و حفظ سلامت در زمینه همه بیماری ها به دلیل حضور پزشكان متخصص و فوق تخصص در تمام زمینه ها ارائه خدمت می كند. با نگاهی به چشم انداز و افق 10 ساله این بیمارستان مجوز افزایش تخت های بستری را از دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تا 260 تخت اخذ نموده است.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و اكنون بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشكی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان كرمانشاه فعال است.

برچسب ها
- اقلیم كردستان عراق
- كرمانشاه
- عراق
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- گردشگری سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۵ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۲