دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

500 نسخه كتاب با موضوع ناشنوایان در كتابخانه مركزی مشهد موجود است
 
مشهد- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: 500 نسخه كتاب و مجله ویژه ناشنوایان در بخش ویژه مربوط به این گروه در كتابخانه مركزی مشهد موجود است.
500 نسخه كتاب با موضوع ناشنوایان در كتابخانه مركزی مشهد موجود است مشهد- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: 500 نسخه كتاب و مجله ویژه ناشنوایان در بخش ویژه مربوط به این گروه در كتابخانه مركزی مشهد موجود است.

حجت الاسلام علی اكبر سبزیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این كتابها با موضوعاتی از قبیل ناشنوایی، كم شنوایی و آموزش زبان اشاره است، همچنین كتابهایی كه نویسنده آنها كم شنوا و ناشنوا هستند در این بخش قرار دارد.

وی اضافه كرد: كتابخانه مركزی امام خمینی(ره) مشهد حدود 350 عضو ناشنوا دارد كه خدمات ویژه ای به این قشر ارائه می دهد.

مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: علاه بر امانت كتاب ویژه ناشنوایان، كلاس های هنری و آموزشی ویژه اوقات فراغت، كلاس های خط، نقاشی، كاردستی و دكوپاژ، بازی و ریاضی و اوریگامی نیز برای این گروه برگزار می شود.

سبزیان اضافه كرد: برگزاری نشست های كتابخوان كتابخانه ای، برگزاری نشست كتابخوان كشوری ویژه كتابداران بخش ناشنوایان و ارسال كتاب به مدارس استثنایی برای استفاده دانش آموزان ناشنوا و كم شنوایی كه معلولیت جسمی - حركتی هم دارند از دیگر اقدامات است.

مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: معرفی كتاب های جشنواره رضوی به زبان اشاره و بازنشر در صفحه اینستاگرام كتابخانه مركزی نیز از دیگر اقدامات این كتابخانه برای ناشنوایان است.

سبزیان افزود: یكی از اهداف این اداره كل آشنایی بیشتر اقشار خاص جامعه همچون ناشنوایان و كم شنوایان با خدمات این كتابخانه و استفاده از ظرفیهای موجود در آن است.

وی اضافه كرد: همچنین می توان با برگزاری آیین های رونمایی، نقد و بررسی و معرفی و خوانش آثار نویسندگان كم شنوا و ناشنوا علاوه بر انجام رسالت اصلی كتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، گامی موثر در راستای معرفی بیشتر نویسندگان ناشنوا و كم شنوا برداشت.

كانون ناشنوایان استان خراسان رضوی چهار هزار عضو نیمه شنوا و كم شنوا دارد.

كتابخانه مركزی مشهد به عنوان بزرگترین كتابخانه عمومی كشور با گنجایش 200 هزار نسخه شامل 100 هزار نسخه مخزن اصلی و 100 هزار نسخه بخش كودك و نوجوان در سال 97 بهره برداری شد.

برچسب ها
- مشهد
- نهاد كتابخانه های عمومی كشور
- ناشنوایان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵