دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بی توجهی كشورهای اروپایی به واكسیناسیون بیماران روانی
 
به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان های برجسته بهداشت روان هشدار دادند، اكثر كشورهای اروپایی در استراتژی های واكسیناسیون كووید 19، بیماران روانی را نادیده می گیرند، علی رغم اینكه چنین بیمارانی در مقابل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب پذیر هستند.

از بین 20 كشور اروپایی كه برای مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، فقط هلند، انگلیس، آلمان و دانمارك بیماری روانی شدید را بیماری پزشكی پرخطر تشخیص داده و مقررات خاصی را برای واكسیناسیون بیماران در نظر گرفته اند.

لیویا دی پیكر، استاد بیمارستان روانپزشكی دانشگاه بلژیك كه همكاری در این تحقیق را برعهده داشت، گفت: «این بیماران در اكثر برنامه های واكسیناسیون كاملاً نادیده گرفته می شوند و این روند باید تغییر كند».

وی ادامه داد: مطالعات اخیر نشان می دهد، اگر شما به یك اختلال روانپزشكی مبتلا باشید 65 درصد خطر ابتلا به عفونت كووید 19 افزایش می یابد و بیماران شدید روانی بین 1.5 تا 2 برابر بیشتر احتمال مرگ دارند.

یافته ها اواخر روز چهارشنبه در مجله روانپزشكی لنست منتشر شد.

محققانی كه این نظرسنجی را انجام داده اند به همراه سازمان های اصلی بهداشت روانی و بالینی اروپا، از اتحادیه اروپا خواسته اند استانداردهای منطقه ای را برای اطمینان از اولویت بندی بیماران آسیب پذیر روانی برای واكسن ها تعیین كند.

ماریون لبوایر  یكی از نویسندگان این تحقیق و استاد دانشگاه پاریس گفت: «كشورها معمولاً هنگام تعیین اولویت های واكسن به آنچه در مكان های دیگر اتفاق می افتد  نگاه می كنند و با توجه به تنها اولویت چند كشور در بهداشت روان، این مسئله باعث تداوم بی توجهی به مسائل بهداشت روانی می شود».



این محقق باور دارد، این یك مشكل بزرگ در اروپاست و تا زمانی كه اقدامی انجام نشود ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۸:۲۵ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶