دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تقویت سیستم ایمنی با استفاده از غذا ها
 
مصرف غذا های غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اكسیدان ها و سایر تركیبات زیست فعال می تواند به بدن در تقویت عملكرد سیستم ایمنی كمك كند.
بسته سلامت روز یكشنبه نهم مرداد 1401
تقویت سیستم ایمنی با استفاده از غذا ها
مصرف غذا های غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اكسیدان ها و سایر تركیبات زیست فعال می تواند به بدن در تقویت عملكرد سیستم ایمنی كمك كند.
تقویت سیستم ایمنی با استفاده از غذا هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز اصفهان؛ ریزمغذی ها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی هستندكه می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت كنند.
سیستم ایمنی مكانیسم دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی مانند باكتری ها، ویروس ها، انگل ها یا سموم است.
بر اساس تحقیقات متخصصان تغذیه جذب كافی از مواد مغذی مانند روی، سلنیوم، آهن، مس، ویتامین های A، C، E و B-6 و اسید فولیك می تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد.
هندوانه
هندوانه دارای آنتی اكسیدان و تركیبات زیست فعالی است كه به تندرستی بدن كمك می كند. مصرف آن نه تنها با كاهش نشانگر های التهابی مرتبط است، بلكه با بهبود پاسخ ایمنی نیز مرتبط است.
ماست
یكی دیگر از مواد غذایی كه كمك می كند تا سیستم ایمنی بدن را در شرایط مطلوب حفظ كنیم، ماست طبیعی است. پروبیوتیك، موجود در ماست مكانیسم های دفاعی را تقویت می كند.
این باكتری ها در روده مستقر شده و از نفوذ باكتری های مضر جلوگیری می كنند. ماست كیفیت رژیم غذایی را بهبود می بخشد، زیرا حاوی مواد مغذی مانند كلسیم، روی، ویتامین های B و پروبیوتیك ها است.
سیر
بر اساس اطلاعات متخصصان تغذیه، سیر حاوی آلیسین است، تركیبی كه می تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت ها و باكتری ها تقویت كند. افرادی كه به طور منظم سیر مصرف می كنند نسبت به افرادی كه سیر مصرف نمی كنند كمتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.
قارچ خوراكی
قارچ های خوراكی به دلیل تطبیق پذیری و طعم محبوب شده اند. یك مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی میكروبیولوژی پزشكی نشان داد كه قارچ ها منبعی از تركیبات فعال زیستی مهم هستند و همچنین به تقویت عملكرد سیستم ایمنی بدن كمك می كنند.
قارچ ها دارای خواص ضد باكتریایی، ویتامین ها (B1، B2، B12، C، D و E)، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند كه به سلامتی كمك می كنند. آن ها حتی به دلیل توانایی خود در كمك به تنظیم كلسترول نیز شناخته شده اند.
هویج
هویج یك سبزی مغذی است كه می توان از آن در بسیاری از دستور العمل ها غذایی استفاده كرد.
مصرف منظم هویج عملكرد های سیستم ایمنی را تقویت كرده و هضم غذا را بهبود می بخشد، سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد و به طور كلی سلامت جسمی و روانی را ارتقا می دهد. پیشنهاد می كنیم آن را به صورت آب میوه و سالاد مصرف كنید.
   تاریخ: ۰۹:۵۶ - ۰۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۴۱