دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

كتاب جایگزین مناسبی برای گوشی های هوشمند قشر نوجوان و جوان است
 
اردبیل- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به نگرانی خانواده ها از بالا بودن میزان استفاده غیرمفید و ارتباط مستمر فرزندانشان با گوشی های هوشمند ، كتاب را جایگزین مناسبی برای این قشر دانست و از معلمان خواست با تشویق دانش آموزان به گرفتن امانت كتاب از كتابخانه ها سرانه مطالعه ...
كتاب جایگزین مناسبی برای گوشی های هوشمند قشر نوجوان و جوان است اردبیل- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به نگرانی خانواده ها از بالا بودن میزان استفاده غیرمفید و ارتباط مستمر فرزندانشان با گوشی های هوشمند ، كتاب را جایگزین مناسبی برای این قشر دانست و از معلمان خواست با تشویق دانش آموزان به گرفتن امانت كتاب از كتابخانه ها سرانه مطالعه را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا پروانه رضاقلیزاده روز دوشنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی اصلاندوز مغان با بیان اینكه راه رشد و تعالی نوجوانان و جوانان برقراری ارتباط صمیمی با كتاب است، اظهار كرد: در مناطق شهری معلمان می توانند با ارجاع دانش آموزان برای حل تكالیف درسی به كتابخانه ها و تشویق آنها به امانت كتاب از كتابخانه ها و معرفی كوتاه آن در كلاس درس، موجب افزایش سرانه مطالعه شوند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات كتابخوانی و تسهیل دسترسی قشرهای مختلف مردم بویژه روستاییان و عشایر تلاشگر، از آمادگی كتابخانه های عمومی استان برای این امر مهم فرهنگی خبر داد و اظهار كرد: در صورت تامین خودرو با هماهنگی فرمانداری های استان در قالب پیك كتاب، كتاب های مناسب در اختیار مقاطع مختلف سنی بویژه كودكان و نوجوانان این مناطق قرار خواهد گرفت.

رضا قلیزاده همچنین از آموزش و پرورش خواست برای دسترسی آسان دانش آموزان روستاها و قشلاق های فاقد كتابخانه، معلمانی كه به این مناطق رفت و آمد می كنند در قالب طرح پیك كتاب با كتابخانه های عمومی همكاری كنند.

فرماندار اصلاندوز مغان نیز در این جلسه كتابخوانی را اولویت اول برنامه فرهنگی این شهرستان دانست و بر همكاری تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی در زمینه توسعه كتابخوانی تأكید كرد.

صمد روحی با اشاره به آمار بالای نابینایان در این شهرستان خواستار ارائه خدمات كتابخوانی از جمله كتاب های صوتی به روشندلان شد و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همكاری كتابخانه های عمومی و بهزیستی كارگاه های آموزش مهارت های زندگی برگزار خواهد شد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان
- نهاد كتابخانه های عمومی كشور
- اردبیل
- كتاب
- فضای مجازی
- موبایل
- سرانه مطالعه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۶ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹