دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مركز خانه روانشناسان منطقه 5 كشور افتتاح شد
 
مركز خانه روانشناسان منطقه 5 كشور افتتاح شد

با حضور جمع كثیری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها، روانشناسان، مشاوران، وكلا و فارغ التحصیلان حوزه های روانشناسی، علوم اجتماعی، تربیتی و حقوقی، مسئولین كشوری و استانی و شهردار اصفهان، خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه منطقه 5 كشور (استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری) در شهرك سلامت اصفهان افتتاح و رسما آغاز بكار كرد.
دكتر كورش محمدی رئیس خانه روانشناسان منطقه 5 كشور در سخنانی به تشریح اهداف این خانه پرداخت و بر ایجاد فرصت هم افزایی برای كاركردهای خانه با حضور همه اقشار تحصیلكرده جامعه تاكید نمود.
وی اهداف خانه ر وانشناسان را در چند محور ذیل اعلام نمود
ارتقای سلامت روان جامعه برای ایجاد جامعه ای سالم
تحكیم بنیان خانواده و كاهش آسیبهای اجتماعی
ارتقاء مهارتهای فردی و اجتماعی
ارتقاء دانش تخصصی مشاوران، مددكاران و متخصصین حوزه روانشناسی و حقوقی
آموزشهای اجتماعی مبتنی بر معنویت و اخلاق شهروندی
ترویج سبك زندگی اسلامی- ایرانی
تربیت نیروی ماهر و متخصص و ایجاد فرصت برای فعالیت جوانان تحصیلكرده
ایجاد پل ارتباطی بین دانشجویان و اساتید و فعالان دانشگاهی با حوزه مشاوره جامعه در جهت توانمند سازی نیروهای تحصیلكرده جامعه
در ادامه این مراسم شهردار اصفهان دكتر قاسم زاده كه خود از روانشناسان صاحب اثر می باشد، در سخنانی ضمن تاكید بر اهمیت استفاده از ظرفیت خانه روانشناسان در راستای رفع مشكلات اجتماعی و روانی جامعه به تشریح موضوع هویت اجتماعی و آسیب شناسی آن از منظر علمی پرداخت و توجه روانشناسان، متخصصان و فعالان دانشگاهی را به مطالعه علمی و برنامه ریزی در جهت رفع مشكلات و موانع شكل گیری هویت نسل نوجوان جامعه ترغیب نمود.
همچنین دكتر نصر مدیر كل بهزیستی استان اصفهان نیزضمن گرامیداشت هفته بهزیستی وتامین اجتماعی به تشریح جایگاه ورسالت خانه روانشناسان و اهمیت مشاركت فعالان اجتماعی و قشر تحصیلكرده در حوزه روانشناسی پرداخت و سازمان بهزیستی را حامی بی قیدوشرط فعالیتهای علمی و تاثیر گذار در جهت رفع معضلات اجتماعی و روانی جامعه معرفی نمود.

درادامه دكتر محمدابراهیم مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی و رئیس خانه روانشناسان ایران به تشریح اهداف وجایگاه این خانه در سطح كشور ومنطقه واثرات مثبت ومفید آن در ارتقاء و بهبود بهداشت روان جامعه و نیز مزایای فرهنگی و اجتماعی فعالیتهای خانه برای كشور پرداخت و بر ایجاد تسهیلات لازم برای فرهنگ سازی و تقویت حرفه مشاوره و استفاده از ظرفیت جوانان تحصیلكرده دراین حوزه تاكید و متولیان امر را به رفع موانع اشتغال جوانان در حرفه مشاوره دعوت نمود.

همچنین طی مراسمی دیگر با حضور محمدی رئیس منطقه 5 كشور، دكتر كرمی رییس شورای سیاستگذاری منطقه، دكتر نصیری مدیر كل بهزیستی استان و مهندس نجفی شهردار شهركرد، خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و آغاز بكار نمود.

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان كشور خانه روان شناسان ، مشاوران و حرف یاورانه با هدف اعتلای جایگاه روان شناسی و مشاوره ای و ایجاد همبستگی و همدلی بیشتر میان همكاران محترم با طلیعه بهار 1396 از سوی دكتر ابراهیم مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی ، راه اندازی و فعالیت خود را را آغاز كرده است .
این خانه در نظر دارد به دانشجویان و دانش آموختگان كلیه گرایش ها و مقاطع تحصیلی رشته های روان شناسی و مشاوره و دیگر حرفه های مرتبط از جمله روان پزشكی ، مددكاری اجتماعی ، روان پرستاری ، فیزیوتراپی ، گفتار درمانی و غیره خدمات آموزشی ، پژوهشی ، رفاهی و فرهنگی ارائه دهد

مرجع : خبرگزاری برنا
منبع خبر:
میگنا
   تاریخ: ۰۸:۲۶ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹