دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

هلال احمر پیشتاز توانبخشی اسكولیوز در كشور
 
مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر از پیشتازی این سازمان در توانبخشی اسكولیوز در كشور خبرداد.
هلال احمر پیشتاز توانبخشی اسكولیوز در كشور مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر از پیشتازی این سازمان در توانبخشی اسكولیوز در كشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان پیشگاهی مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: اسكولیوز یا بیماری انحراف ستون مهره ها بسیار شایع است و اگر در نوجوانی تشخیص داده نشود و نسبت به بهبود وضعیت ستون مهره ها اقدامات توانبخشی لازم صورت نگیرد؛ فرد مبتلا در بزرگسالی دچار مشكلات جسمی و حركتی فراوانی خواهد بود كه زندگی روزمره او را مختل می كند و هدف ما ترویج ساخت ارتزهایی با به روزترین تكنیك و تجهیزات روز دنیا در مراكز ارتوپدی فنی هلال احمر است.

پیشگاهی توضیح داد: دهه هاست كه ارتز مخصوص برای «انحراف ستون مهره ها به جهت راست و چپ» در مراكز ارتوپدی فنی هلال احمر ساخته می شود اما ارتز معروف به «شنو» چندسالی است كه در دنیا معرفی شده است و در ایران نیز ساخت و تحویل آن به بیمار، مدتی است كه در مراكز توانبخشی اصفهان، مشهد و تهران جمعیت هلال احمر آغاز شده و نتایج بسیار مطلوبی داشته است. بنابراین كارگاه سه روزه ای از صبح دیروز در تهران آغاز شد تا روش ساخت و استفاده از این ارتز به كارشناسان ارتوپدی فنی هلال احمر از سراسر كشور آموزش داده شود.

گفتنی است: اداره كل توانبخشی جمعیت هلال احمر همواره برای كنترل بیماری شایع اسكولیوز، تلاش كرده جدیدترین روش های دنیا را در یخش های مختلف توانبخشی انجام دهد و علاوه بر كارگاه مذكور در روزهای پایانی تیرماه گذشته نیز كارگاه 2 روزه تكنیك نوین «شروت» برای فیزیوتراپ های شاغل در مراكز توانبخشی هلال احمر برگزار شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۱۹ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳