دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

افراد نیازمند كاشت حلزون در انتظار تخصیص اعتبارات
 
تهران - ایرنا - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات 100درصدی در زمینه كاشت حلزون هنوز در اختیار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار نگرفته و این مساله افراد نیازمند كاشت حلزون را دچار مشكل كرده است.
افراد نیازمند كاشت حلزون در انتظار تخصیص اعتبارات تهران - ایرنا - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات 100درصدی در زمینه كاشت حلزون هنوز در اختیار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار نگرفته و این مساله افراد نیازمند كاشت حلزون را دچار مشكل كرده است.

شیخ موسی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: به طور مثال تخصیص اعتبارات تا سقف، 20 و نهایتا 30 و 50 درصد برای كاشت حلزون در نظر گرفته می شود كه پاسخگوی نیازهای افراد متقاضی كاشت حلزون نبوده است.

وی اظهارداشت: تخصیص به موقع اعتبارات بسیار مهم است لذا سازمان برنامه و بودجه نیز باید نگاه ویژه ای به بخش بهداشت و درمان داشته باشد و مطالباتی كه هیات امنای صرفه جویی ارزی در بحث كاشت حلزون و واكسن دارد، كمك و یاری كنند تا این اعتبارات به موقع تخصیص یابند.

نماینده كنگان، دیر، جم و عسلویه مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: یكی از مباحث بسیار مهمی كه امروز در جامعه مورد توجه قرار گرفته بحث تجهیز بیمارستان ها و خدمات رسانی به مردم در حوزه های مختلف سلامت است و مجلس زمانی كه بحث اعتبارات مطرح بوده با یك نگاه بسیار مثبت به آن توجه كرده و اعتبارات مورد نیاز را در لایحه بودجه مصوب كرده است.

به گفته وی، ما طی دو سال اخیر تجهیزات بسیار خوبی را از هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در منطقه محروم كنگان دریافت كرده ایم همچنین در بحران كرونا یك دستگاه اكسیژن ساز برای بیمارستان كنگان از جانب این نهاد تهیه كه در درمان بیماران مبتلا به كووید بسیار موثر واقع شد.

احمدی خاطرنشان كرد: در هفته گذشته 5 دستگاه دیالیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تحویل بیمارستان امام خمینی كنگان شده است تا بیماران نیازمند از این دستگاه ها بهرمند شوند.

بر اساس گزارش هیات امنای صرف جویی ارزی، هزینه كاشت پروتز حلزون شنوایی 50 میلیون تومان بوده كه شامل هزینه های خرید پروتز، هتلینگ بیمارستانی، حق عمل تیم جراحی و هزینه برگزاری جلسات گفتار درمانی، باز توانایی و شنوایی طی یك سال اول بعد از كاشت پروتز حلزون است.

طی 6 سال گذشته در مجموع 3 هزار و 491 میلیارد ریال اعتبار در قوانین بودجه سالانه برای عمل كاشت حلزون مصوب شده بوده كه از این مقدار تنها 344میلیارد ریال و به عبارتی مبلغی كمتر از 10 درصد اعتبارات مصوب، به هیات امنا تخصیص یافته است.

برچسب ها
- سلامت
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۱۱ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹