دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - مشاركت دانشجویان در طرح های پژوهشی، زمینه ساز آمار بالای مقالات كاربردی است
 
دانش آموخته دكترای سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشاركت دانشجویان تحصیلات تكمیلی در طرح های پژوهشی را زمینه ساز آمار بالای مقالات كاربردی است، دانست.
در حاشیه كارگاه آموزشی پروپوزال نویسی (ویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی) مطرح شد؛ مشاركت دانشجویان در طرح های پژوهشی، زمینه ساز آمار بالای مقالات كاربردی است
دانش آموخته دكترای سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشاركت دانشجویان تحصیلات تكمیلی در طرح های پژوهشی را زمینه ساز آمار بالای مقالات كاربردی است، دانست.

مشاركت دانشجویان در طرح های پژوهشی، زمینه ساز آمار بالای مقالات كاربردی است

هما مردان دانش آموخته حوزه سالمندشناسی در حاشیه كارگاه پروپوزال نویسی، در این باره به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: این كارگاه آموزشی كه توسط دكتر فلاحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی یك ضرورت بود، زیرا كیفیت مقالات در گام های بعدی منجر به تولید محصول و حل مشكلات گوناگون در سطح جامعه خواهد شد .

وی در ادامه اظهار داشت: بیان كل تحقیقات كیفی با جزئیات مربوطه، تنها كار اساتید خبره و حرفه ای می باشد كه به خوبی در این كارگاه شاهد آن بودیم .

دكتر مردان افزود: با توجه به حجم مطالب اگر كارگاه دو روزه برگزار می شد و برای اسكان دانشجویان شهرستانی تمهیداتی اندیشیده می شد، تعداد بیشتری از نفرات خواهان حضور در این كارگاه ارزشمند بودند .

وی برگزاری كارگاه پروپوزال نویسی بصورت گروهی و عملی را موضوعی هدفمند دانست و افزود: برای افرادی كه بخواهند كار كیفی انجام دهند و پروپوزال خوبی را ارائه نمایند، این كارگاه بسیار مفید بود .

وی با اشاره به حضور دانشجویان علاقمند به پژوهش و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مختلف در چنین كارگاه هایی، اظهار داشت: این افراد می توانند توسط معاونت تحقیقات و فناوری شناسایی شده و به كمك اساتید كه سقف گرنت پژوهشی آنان امكان می دهد، در طرحهای پژوهشی دانشگاه شركت نمایند.

این پژوهشگر حوزه سالمندشناسی افزود: كارگاه های متعدد كیفی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری سبب پیشرفت پژوهشی و آموزشی، كسب درآمد و همچنین ایجاد انگیزه فعالیت های پژوهشی فارغ التحصیلان خواهد شد .

دانش آموخته دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین اظهار داشت: اگر دانشجویان تحصیلات تكمیلی و فارغ التحصیلان دانشگاه ما با نام خودشان در طرح های تحقیقاتی بكار گرفته شوند و تضمین های لازم جهت رفع برخی دغدغه ها از سوی معاونت تحقیقات و فناوری برای دانشجویان همكار طرح لحاظ شود، در تلاش، امید و همكاری برای ارتقای سطح علمی كشور كارساز خواهد بود و مجری غیر هیات علمی هم مجال تحقیق خواهد یافت.

وی تصریح كرد: آگاهی و اطلاع رسانی از كارگاههای جذاب، هدفمند و كامل از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه می تواند برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی كمك كننده و سرنوشت ساز باشد .

وی با تاكید بر اینكه برگزاری كارگاه های اموس و spss، تحلیل آماری پیشرفته كه در برخی كشورها جزو واحدهای درسی است، بسیار مطلوب و درست می باشد، افزود: در هر رشته كه جای خالی آن احساس می شود، بر اساس واقعیت های جامعه باید با شناسایی و بررسی نیازها، چالش ها و فرصت ها، ایده ها به تحقیق گذارده شود.

این پژوهشگر با ذكر تجاربی از پژوهش های كشورهای اطراف عنوان كرد: برگزاری كنفرانس های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است و در دوران تحصیل به دانشجویان كمك می كند تا مقالات متعددی راجع به موضوعات گوناگون رشته های علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشند و اگر هر سال برای افرادی كه در شرف فارغ التحصیلی هستند، مسابقات ارائه طرح در سه دقیقه برگزار شود، موضوعی انگیزه بخش و الگویی برای دیگر دانشجویان خواهد شد.

وی در پایان این گفت وگو، خواستار استمرار كارگاه های آموزشی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، شناسایی طرح های مفید كشور در پایان هر كارگاه، تعدد جلسات و تحویل مطالب كلیدی از سوی ارائه كنندگان طرح به شركت كنندگان شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۴۵ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸