دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

همه مناطق زنجان تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار دارند
 
زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان جز استانهای با پوشش 100 درصدی در اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه است كه این طرح را با كمك 17 گروه خودیار و 29 نفر به عنوان تسهیلگر انجام می دهد.
همه مناطق زنجان تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار دارند زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: زنجان جز استانهای با پوشش 100 درصدی در اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه است كه این طرح را با كمك 17 گروه خودیار و 29 نفر به عنوان تسهیلگر انجام می دهد.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون خدمات CBR به 2 روش چند بخشی و تسهیلگری اجرا می شود كه در روش چند بخشی كارشناسان اداره و شركای كاری "دهیاران، بهورزان" و در روش تسهیلگری هشت مركز مثبت زندگی در اجرای این برنامه بهزیستی را یاری می كنند.

وی توزیع عادلانه خدمات را یكی از اركان فعالیت بهزیستی عنوان كرد و اظهار داشت: طرح cbr با مشاركت شبكه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراكز مثبت زندگی در حال اجراست.

این مسوول ادامه داد: هر ساله خدمات مختلفی طبق پنج مولفه CBR در زمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی و توانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همكاری بین بخشهای دولتی و سازمانهای غیردولتی فراهم می شود.

حسینی افزود: در صورت آموزش به خانواده ها و مناسب سازی محیط می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم كرد كه از ابتدای سال جاری، تاكنون تعداد 39 نفر از افراد دارای معلولیت از مناسب سازی مسكن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی برخوردار شده اند.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند كه بیش از چهار هزار نفر مستمری دریافت می كنند و چهار صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

به گفته وی، هم اكنون اجرای طرح CBR در روستاها با همكاری مراكز غیردولتی بهزیستی ادامه دارد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- مستمری مددجویان
- زنجان
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۰۹ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱