دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

كودك آزاری؛ رتبه نخست تماس با اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی
 
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست امسال، كودك آزاری و اختلافات حاد خانوادگی رتبه های اول و دوم پرتكرار تماس با اورژانس اجتماعی بوده است.
كودك آزاری؛ رتبه نخست تماس با اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی حسن شرفی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه در شرایط فعلی آسیب های اجتماعی تبدیل به یكی از دغدغه های مهم مسئولان شده است، اظهار كرد: اورژانس اجتماعی در 15 سال پیش در كشور و حدود 10 سال پیش در خراسان جنوبی ایجاد شد كه خدمات بسیار خوبی ارائه داده است.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینكه اعتیاد ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی است، تصریح كرد: هدف ایجاد اورژانس اجتماعی كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی است.

وی بیان كرد: سامانه تلفنی 123 در استان به صورت شبانه روزی فعال است و شهروندان می توانند در صورت بروز آسیب در حوزه های اجتماعی با این شماره تماس بگیرند.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به آمار تماس با 123، تصریح كرد: در سه ماهه امسال بیشترین تماس با سامانه 123 مربوط به كودك آزاری بوده و اختلافات حاد خانوادگی در رتبه دوم است.

وی یادآور شد: در این مدت 1317 تماس با سامانه 123 برقرار شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد كاهش داشته و از مجموع تماس های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی، 12 درصد تماس ها به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی برای مداخله حضوری و سرپایی در محل ارجاع شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۳۰ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰