دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

327 كودك كار در اردبیل شناسایی شده است
 
اردبیل- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: 327 كودك كار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی و اطلاعات آنها مورد پایش و رصد قرار گرفته است.
327 كودك كار در اردبیل شناسایی شده است اردبیل- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: 327 كودك كار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی و اطلاعات آنها مورد پایش و رصد قرار گرفته است.

خسرو امیدوار در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: كودكان كار عمدتاً به دلیل مشكلات مالی خانواده های خود در مكان های مختلف و در معرض دید اقدام به فعالیت های متعددی می كنند كه با حمایت نهادهای انقلابی سعی بر این است تا به خانواده های آنها كمك شده و دغدغه كودكان كار از بابت مشكلات مالی خانواده هایشان برطرف شود.

وی تصریح كرد: بهزیستی در قالب سامانه حامی سعی می كند تا حمایت های مد نظر را از این خانواده ها در كنار كمیته امداد انجام دهد كه ما با ابلاغ آئین نامه ساماندهی كودكان كار و خیابانی سعی كردیم تا ایجاد اشتغال برای سرپرستان این كودكان كار را انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و معرفی به واحدهای كارگاهی و تولیدی را با هدف مساعدت به این گروه آسیب پذیر یادآور شد و گفت: در استان اردبیل تعداد 327 كودك كار و خیابانی شناسایی شده و اطلاعات آنها در سامانه مورد نظر به ثبت رسیده است.

امیدوار افزود: دستگاه های متعدد كه عضو ستاد ساماندهی كودكان كار هستند، به تناسب مأموریت و مسئولیت خود وظیفه حمایت و پشتیبانی را از این كودكان دارند كه امیدواریم با فعال شدن اكیپ های سیار مددكاری و روانشناسی نیز به این گروه های آسیب پذیر كمك كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: به دنبال مشاوره و دریافت اطلاعات از این كودكان به این نتیجه رسیدیم كه عمده این كودكان به دلیل مشكلات و دغدغه های مالی خانواده ها مشغول كار بوده و از تحصیل نیز بازماندند.

امیدوار اضافه كرد: با همكاری آموزش و پرورش موضوع آموزش و تعلیم و تربیت آنها مد نظر قرار گرفته و در كنار آن سعی ما بر این است تا با راه اندازی مركز «كودك و خانواده «از این افراد حمایت كنیم.

وی بیان كرد: در صورت تكرار فعالیت در خیابان و حضور در واحدهای كارگری سعی بر این است تا این كودكان به واحدهای شبانه روزی ارجاع شوند تا از خدمات این مراكز بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: عمده كودكان كار با آسیب های اجتماعی متعدد روبه رو هستند و سالانه نیز چهار تا پنج نفر به این تعداد اضافه می شوند اما با اقدامات پیشگیرانه تلاش بر این است تا از بروز آسیب های جدی برای این كودكان جلوگیری شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۲۱ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴