دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

برگزاری جلسه مجمع سلامت و امنیت غذایی شهرستان كوهدشت
 
دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان


نشست مجمع سلامت و امنیت غذایی شهرستان كوهدشت صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست كه با حضور دكتر بهروز عزت پور رئیس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان، محمدرضا آزاد بخت معاون فرمانداری شهرستان كوهدشت ،دكتر میلاد طولابی رئیس مركز بهداشت و درمان شهرستان كوهدشت و دیگر روسای ادارات شهرستان برگزار شد، محمدرضا آزادبخت معاون فرماندار شهرستان كوهدشت با اشاره به مصوبات قبلی مجمع خواستار برگزاری منظم و ماهیانه این نشست شد و روسای ادارات را به شركت فعال در این جلسات فرا خواند.
سپس دكتر بهروز عزت پور ضمن تقدیر و تشكر از نگاه ویژه فرمانداری كوهدشت به مبحث سلامت و امنیت غذایی، خواستار مشاركت سازمان های مردم نهاد در این امر مهم شد و سمن ها را پتانسیل بسیار مهم اجتماعی عنوان كرد كه می توانند در جهت تاب آوری اجتماعی و كنترل خشم آموزش های لازم را به گروه های مختلف مردم انتقال دهند.
دكتر عزت پور در ادامه گفت: با نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده از سوی شبكه بهداشت و درمان كوهدشت می توان مسئله خودكشی را یكی از مسائل مهم شهرستان دانست كه امیدواریم دستگاه های مرتبط نگاهی جدی به حوزه سلامت روان داشته باشند.
در ادامه دكتر میلاد طولابی، رئیس مركز بهداشت و درمان كوهدشت همكاری دستگاه ها و ادارات را برای اجرایی كردن مصوبات قبلی خوب توصیف كرد و افزود: خودكشی دهمین علت مرگ و میر در جهان است ولی متاسفانه در میان نوجوانان و جوانان دومین علت مرگ و میر است كه امیدواریم با همكاری دستگاه های مرتبط بتوانیم این معضل اجتماعی ،روانی را بهبود ببخشیم.
در پایان مقرر شد؛ شهرداری از طریق نصب بنر های آموزشی در سطح شهر به آگاه سازی در رابطه با مسئله خودكشی و حوزه سلامت روان كمك كند .
اداره كار در جهت اعطای وام های اشتغال تسهیل سازی كند كمیته امداد و بهزیستی تعاملات شان را در این خصوص گسترده تر كنند و ادارات شهرستان در حد مقدورات خود كمك مالی كنند.
منبع خبر:
اخبار علمی
   تاریخ: ۰۸:۰۲ - ۱۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱