دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

افزایش واگذاری مسكن به معلولان در خراسان جنوبی
 
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینكه سال گذشته 324 واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، گفت: مقرر شده تا پایان سال علاوه بر واگذاری 46 واحد 334 واحد دیگر نیز واگذار شود.
افزایش واگذاری مسكن به معلولان در خراسان جنوبی حسن شرفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه واحدهای بهزیستی كه به مددجویان تعلق می گیرد دارای 65 تا 85 مترمربع زیربناست، تصریح كرد: این واحدها با كمك های بلاعوض بهزیستی و برخی دستگاه ها ساخته شده است.

وی در مورد اعطای تسهیلات نیز اظهار كرد: این واحدها در اختیار خانواده های تك معلولی، دو معلولی، خانواده ایتام تحت حمایت و سایر مددجویان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته و بسته به تعداد معلولان(یك، دو و یا سه معلولیتی) از 50 تا 140 میلیون تومان به مددجویان تسهیلات بلاعوض اعطا شده است.

شرفی یادآور شد: برای هر واحد 50 تا 140 میلیون تومان كمك بلاعوض از طریق سازمان بهزیستی و كمك بلاعوض مسكن محرومین دستگاه های همكار و همچنین 50 میلیون تومان تسهیلات از بانك ها تعلق گرفته است.

وی افزود: حدود 100 میلیون تومان در حال حاضر به مددجویان پرداخت می شود و طی 6 ماه دوم امسال این اعتبار به 200 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد كرد.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینكه 41 هزار و 882 نفر در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر در حوزه اجتماعی 10 هزار و 163 و در حوزه توانبخشی 23 هزار و 586 نفر پرونده دارند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۴ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶