دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

گلستان رتبه اول اجرای قانون جامع ایثارگران در كشور دارد/ حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ایثارگران
 
گرگان – ایرنا – مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 200 شاغل مشمول اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی در جامعه تحت پوشش این نهاد گفت: گلستان از نظر اجرای دستورالعمل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بین استان های كشور در رتبه نخست قرار دارد.
گلستان رتبه اول اجرای قانون جامع ایثارگران در كشور دارد/ حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ایثارگران گرگان – ایرنا – مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به وجود 2 هزار و 200 شاغل مشمول اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی در جامعه تحت پوشش این نهاد گفت: گلستان از نظر اجرای دستورالعمل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بین استان های كشور در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسرافیل وزیری روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز گلستان و گفت و گو با خبرنگاران این مركز به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: گلستان از نظر اجرای دستورالعمل بند «و» تبصره (20) قانون بودجه در نهادهای دولتی و حاكمیتی مشمول در بین استان های كشور در رتبه نخست قرار دارد مضافا اینكه 100 درصد شاغلان مشمول این قانون در اداره كل بنیاد شهید گلستان همگی تبدیل وضعیت شده اند.

پروسه اداری استخدام 70 درصد از مشمولان نهایی شده است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در حوزه اشتغال براساس قانون 25 درصد سهمیه هر اداره ای برای استخدام به جامعه هدف ما اختصاص داده می شود كه در این حوزه خانواده های جانبازان و ایثارگران بین 25 تا 69 درصد اكنون حدود 3 هزار بیكار دارند.

وزیری یادآور شد: در حوزه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد تنها حدود پنج درصد بیكار داریم كه برخی از آنها یا مدرك تحصیلی ندارند و یا سن آنها بالاتر از سن استخدام است و یا خود در بخش های دیگر مشغول خدمت هستند اما برای جانبازان 25 تا 69 درصد فرزندان آنها باید حداقل نمره علمی را در آزمون ها با سایر داوطلبین كسب كنند و برای خانواده های جانبازان 70 درصد به بالا بین فرزندان آن آزمون برگزار می شود.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در مجموع 70 هزار نفر از جمعیت گلستان را در قالب خانواده های جانبازان آزادگان و شهدا زیر پوشش دارد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان همچنین ادامه داد 150میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم به این استان برای سرعت بخشیدن به تكمیل طرح ساختمان مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران گرگان تخصیص یافته است .

وی افزود: دولت در سفر استانی اسفندماه سال گذشته برای تكمیل ساختمان مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران گلستان 25 میلیارد ریال اعتبار مصوب كرده بود.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی ساخت ساختمان مركز توانبخشی جانبازان و معلولان گلستان واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی گرگان از سال 1385 آغاز شده و پس از گذشت 11 سال ساختمان این مجتمع تكمیل شد.

این مجتمع در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع و در سه طبقه با امكاناتی مانند استخر، كلاس های آموزشی، مركز توانبخشی، سوئیت و سالن اجتماعات ساخته شده است.

وزیری گفت: با وجود تلاش انجام شده برای رفع مشكل ایثارگران و خانواده شهدا، تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر فاصله زیادی داریم و هنوز خانواده های شهدا و ایثارگران با دغدغه مسكن و اشتغال دست به گریبان هستند كه امیدواریم با اعتبارات ویژه دولت بخش زیادی از این تنگناها برطرف شود.

گلستان رتبه اول اجرای قانون جامع ایثارگران در كشور دارد/ حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ایثارگران

وی افزود: حمایت این دولت از ایثارگران و خانواده شهدا در 40 سال اخیر بی نظیر بوده به نحوی كه 110 هزار میلیارد ریال در این بخش اعتبار پیش بینی شده است .

وزیری در خصوص برخی مشكلات مربوط به حمایت از شهدای خدمت در سیل گلستان گفت: اولین و مهمترین نهادی كه قانوناً می بایست درباره احراز شهادت افراد نظر قطعی بدهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران است. بنیاد شهید با توسل بر مصوبات قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درباره مصادیق احراز شهادت نظر می دهد، اما براساس آیین نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر، عناوین و مصادیق مختلفی برای احراز شهادت در شرایط مختلف افراد مطرح شده اما هیچ جایگاهی برای عنوان «شهید خدمت» در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: خانواده شهدای خدمت براساس قانون تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نمی گیرند و تسهیلات، كمك ها، حقوق و مزایای در نظر گرفته شده برای این عزیزان از سوی سازمان های محل خدمت شهید در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

مدیر كل بنیاد شهید گلستان ادامه داد: در خصوص هشت شهید سلامت هم پرونده این شهدا تكمیل و به تهران ارسال شده است تا در این خصوص اظهارنظر انجام شود.

وزیری خاطرنشان كرد: خدمت به خانواده شهدا توفیق عظیمی است كه خداوند به ما عنایت فرموده و باید به این مهم افتخار كرده و قدردان آن باشیم.

وی افزود: همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران و جانبازان و بزرگ منشی خانواده های آنان مسوول هستیم و باید هرچه در توان داریم بكار بگیریم تا بتوانیم تا حدودی دین خود را به آنان اعلام كنیم هر چند سختی هایی كه این عزیزان كشیده اند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

گلستان چهار هزار شهید به همراه 14 هزار جانباز و هزار و 179 آزاده دارد.

برچسب ها
- استان گلستان
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- سازمان امور اداری و استخدامی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۴۹ - ۱۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰