دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وب دا - بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مركز جامع توان بخشی مركز آموزشی درمانی شهید باهنر
 
بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مركز جامع توان بخشی مركز آموزشی درمانی شهید باهنر 26 خردادماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار كرمان، دكتر پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حسن پور نماینده مردم شهرستان های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار كرمان افتتاح شد: بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مركز جامع توان بخشی مركز آموزشی درمانی شهید باهنر
بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مركز جامع توان بخشی مركز آموزشی درمانی شهید باهنر 26 خردادماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار كرمان، دكتر پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حسن پور نماینده مردم شهرستان های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.



به گزارش وب دا كرمان، سرپرست مركز آموزشی درمانی شهید باهنر در مراسم افتتاحیه گفت: این مركز آموزشی و درمانی به عنوان بزرگترین مركز ترومای جنوب شرق مطرح است و با توجه به تعداد بالای مراجعات این مركز، راه اندازی بخش آنژیوگرافی عروق محیطی و مغزی و مركز جامع توان بخشی ضروری بود.

دكترامیررضا صادقی فر افزود: برای راه اندازی بخش آنژیوگرافی عروق محیطی و مغزی در سال 99، 890 هزار یورو از اعتبارات ارزی برای خرید دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی تامین شد و 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه نصب آن شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه به بیمارانی كه دچار مشكلات عروقی شده اند كمك می كند و یكی از مزیت های این دستگاه تصاویر سه بعدی عروقی در تشخیص و درمان است.

سرپرست مركز آموزشی درمانی شهید باهنر در ادامه با اشاره به افتتاح مركز جامع توان بخشی افزود: مركز جامع توانبخشی در ساختمان اهدایی توسط خیّر نیكوكار راه اندازی شده و نیكوكار دیگری هم هزینه های تجهیز وسایل مركز را متقبل شده است.

وی اضافه كرد: ساختمان قبلی اورژانس بیمارستان باهنر كه توسط مرحوم اشرفی احداث شده بود، امروز به عنوان مركز جامع توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرد و خیّر آقای محمودی نیز این مركز را تجهیز كرده است.

وی گفت: مركز جامع توانبخشی بیمارستان شهید باهنر كرمان، خدمات فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتاردرمانی و تغذیه را ارائه می دهد و در مراحل بعدی بخش هایی چون درمان زخم بیماران، مشاوره، روانشناسی و كاردرمانی مربوط به اطفال نیز به آن افزوده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كرمان نیز در این مراسم گفت: یكی از اركانی كه اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان می آورد، حوزه سلامت است.

دكتر رحمان جلالی افزود: اقدام خیّران و نظام سلامت، مصداق عملیاتی فرمایشات رهبری در مدیریت جهادی و حلقه های میانی است كه به كمك حاكمیت آمدند تا ارتقای سلامت جامعه را داشته باشیم.

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از زحمات و تلاش های مدافعان سلامت قدردانی كرد و گفت: اگر خدمات ارزنده مدافعان سلامت نبود و اگر آنان جان خود را كف دست نمی گذاشتند اكنون وضعیت بیماری در كشور ما به گونه ای دیگر رقم می خورد.

دكتر محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به خدماتی كه مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه كرمان به شهرستان های استان و استان های همجوار می دهند، گفت: نیمه دوم امسال عملیات احداث بیمارستان 700 تختخوابی كه بزرگترین بیمارستان جنوب شرق كشور خواهد بود(فاز اول 500 تختخواب و فاز دوم 200 تختخواب)، آغاز می شود.

وی با بیان اینكه ایران در عرصه سلامت جزو كشورهای موفق دنیاست، گفت: ایران در توان علمی متخصصان سلامت در جهان جایگاه ویژه ای دارد.

وی به مشكلاتی اكنون كشور با آن روبره است مانند تحریم ها، مشكلات اقتصای و ... اشاره كرد و افزود: علی رغم همه مشكلات اقتصادی و تحریم ها روند توسعه زیرساخت ها در حوزه سلامت متوقف نشده و استمرار دارد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان گفت: شهرستان سیرجان بیشترین خیّران سلامت را براساس سرانه جمعیت دارد.

دكتر احمدی نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشكی كرمان نیز ضمن قدردانی از حضور خیّران در حوزه سلامت، اظهار داشت: در چند روز گذشته املاك بسیار ارزشمندی خیّران به حوزه سلامت اهدا كردند كه جای قدردانی و تشكر دارد.

در آیین افتتاح بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مركز جامع توان بخشی مركز آموزشی درمانی شهید باهنر از سه خیّر بزرگواری كه در ایجاد و راه اندازی این بخش ها فعالیت داشتند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۳:۲۸ - ۱۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷