دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مصرف كمپوت درسالمندی
 
توجه به تغذیه و رژیم غذایی برای افرادی كه در سنین میانسالی هستند، بسیار مهم است. بسیاری از سالمندان با مصرف میوه و سبزیجات خام دچار معده درد، نفخ و دل پیچه می شوند.
سایه سار
مصرف كمپوت درسالمندی
توجه به تغذیه و رژیم غذایی برای افرادی كه در سنین میانسالی هستند، بسیار مهم است. بسیاری از سالمندان با مصرف میوه و سبزیجات خام دچار معده درد، نفخ و دل پیچه می شوند. یا به دلیل وجود دندان مصنوعی و پروتز، توانایی جویدن به صورت كامل میوه ها را ندارند. در نتیجه مصرف كمپوت می تواند جایگزین مناسبی برای میوه باشد. كمپوت می تواند مزیت های فراوانی به همراه داشته باشد. راحتی در جویدن، راحتی هنگام هضم (بدون احساس نفخ و
معده درد)، از بین رفتن یبوست و تقویت روده ها همگی دلایلی است كه سالمندان به مصرف كمپوت علاقه نشان می دهند. برای تهیه كمپوت برای افراد سالمند در این فصل كه انواع میوه ها وجود دارد می توانید ابتدا پوست تمامی این میوه ها را با بخارپز كردن یا انجماد بگیرید، روی میوه ها كمی شكر بریزید و بپزید. بعد از پخت و سرد شدن می توانید آنها را در ظروف شیشه ای ریخته و برای حداكثر یك هفته در یخچال نگهداری كنید. این نكته را توجه داشته باشید كه كمپوت ها به دلیل دارا بودن مقدار زیادی شكر می توانند موجب تشدید بیماری قند و افزایش بیشتر وزن در سالمندان شوند. بهتر است كمپوت را با میزان كمتری شكر آماده كنید تا آسیبی به تندرستی سالمندان وارد نشود.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۰۰:۴۸ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰