دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مركز كاهش آسیب های اجتماعی ویژه بانوان در استان قم تاسیس می شود
 
قم- ایرنا- مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به برنامه های استان برای تقویت مراكز نگهداری معتادان متجاهر در استان قم، از تاسیس مركز كاهش آسیب اعتیاد ویژه بانوان در استان قم خبر داد.
مركز كاهش آسیب های اجتماعی ویژه بانوان در استان قم تاسیس می شود قم- ایرنا- مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به برنامه های استان برای تقویت مراكز نگهداری معتادان متجاهر در استان قم، از تاسیس مركز كاهش آسیب اعتیاد ویژه بانوان در استان قم خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین غریب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تقویت مراكز كاهش آسیب و نگهداری معتادین متجاهر و تقویت كمپ های نگهداری معتادان در دستور كار قرار داشته كه در این مرحله 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده تا ساختمان كمپ در جاده كاشان را تجهیز كنیم.

وی اضافه كرد: معتادان زمانی كه وارد كمپ می شوند چون از دامنه اجتماع خارج شده اند به عنوان موجودی اجتماعی تاثیرگذار باید به دنبال بهبود وضعیت آن ها باشیم.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ادامه داد: بعد از دوران بهبود نیز ایده آل این بوده كه وی به چرخه تولید و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی بازگردد كه در این راستا به دنبال ایجاد مكان هایی برای ایجاد چرخه های تولید در كنار كمپ های نگهداری معتادین هستیم.

غریب تصریح كرد: اگر فرد معتاد پس از بهبودی به شرایط نامناسب اقتصادی و ناتوانی برگردد، امكان بازگشت به اعتیاد وجود دارد، ولی اگر درآمدزایی و اشتغال داشته باشد در مسیرش قرار گرفته و چرخه درمان اعتیاد تكمیل می شود.

وی با تاكید بر این كه متاسفانه تعدادی از افراد دچار سومصرف مواد مخدر و مواد افیونی بوده كه این موضوع آسیب و حواشی به مراتب سنگینی به همراه دارد، بیان كرد: خانواده هایی كه عضوی از آن ها دچار این مشكل می شوند، مشكلات زیادی دارند و اگر سرپرست خانواده باشد مشكلات پیچیده تر است.

غریب با اشاره به نقش موثر نهادها و مجموعه دستگاه هایی كه به طور جدی پای كار مقابله و مبارزه و بهبودی معتادان هستند، گفت: پاكسازی چهره شهر از وجود متجاهرین، مرهون كار گروهی و هماهنگی مطلوب بین نهادهای مسوول است.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با بیان این كه از محل سفر ریاست جمهوری به قم به دنبال ایجاد مركزی متناسب با شان شهر مقدس قم در حوزه كاهش آسیب های بانوان به ویژه در بخش اعتیاد هستیم، عنوان كرد: در همین راستا مراحل موافقت نامه ها، مكاتبات و اقدامات برای اجرای این مركز تمام شده است كه از اداره كل شهرسازی، شورای مبارزه با مواد مخدر، شهرداری و معاونت شهرسازی و سازمان مدیریت استان در این زمینه جای تقدیر دارد كه در اجرای این طرح نیز جلسات بسیار همدلانه ای را پیش بردند و نتایج خوبی حاصل شد.

وی ادامه داد: از اداره كل بهزیستی نیز به علت واگذاری زمین تشكر می شود كه امیدواریم در چند روز آینده كلنگ این مجموعه به زمین بخورد.

غریب به پیگیری های استاندار قم در این زمینه و تحقق اعتبارات اشاره كرد و افزود: استان قم جزو نادر استان هایی است كه پس از سفر، بلافاصله بخش عظیمی از اعتباراتی كه در سفر پیشنهادشده بود، جذب شد.

برچسب ها
- وزارت كشور
- قم
- استانداری قم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۳:۰۵ - ۱۸/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰