دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

547 نفر، متقاضی فرزندخواندگی در استان قزوین
 
مدیركل بهزیستی استان قزوین از تقاضای 547 نفر در استان قزوین برای فرزندخواندگی خبر داد.
547 نفر، متقاضی فرزندخواندگی در استان قزوین
مدیركل بهزیستی استان قزوین از تقاضای 547 نفر در استان قزوین برای فرزندخواندگی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، علی دهباشی پور، مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت:: در یك سال گذشته 11 547 نفر، متقاضی فرزندخواندگی در استان قزوینفرزند به صورت فرزندخوانده و هشت فرزند به صورت امین موقت به خانواده های واجد شرایط فرزندخواندگی واگذار شده است.

دهباشی پور بابیان اینكه 547 نفر در قزوین متقاضی فرزندخواندگی هستند، خاطرنشان كرد: از این تعداد 287 متقاضی مربوط به شهرستان قزوین، 135 متقاضی مربوط به شهرستان البرز، 44 متقاضی در شهرستان آبیك، 42 متقاضی در شهرستان تاكستان، 34 متقاضی در شهرستان بویین زهرا و پنج متقاضی شهرستان آوج وجود دارند.

وی افزود: از بین متقاضیان 21 درصد متقاضی فرزند پسر، 56 درصد متقاضی فرزند دختر و برای 23 درصد از متقاضیان جنسیت مطرح نیست.

مدیركل بهزیستی استان قزوین تصریح كرد: در سال 1400 بالغ بر 163 متقاضی در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام كرده اند و از ابتدای سال جاری تاكنون 54 متقاضی به مجموع متقاضیان اضافه شده است. همچنین از ابتدای سال 1401 تاكنون واگذاری 6 فرزند به خانواده های متقاضی واجد شرایط صورت گرفته است.

دهباشی پور بابیان اینكه اولویت اول در فرزندخواندگی بر زوج های جوانی است كه پنج سال از ازدواج آن ها گذشته باشد و ازدواج فعلی خود صاحب فرزند نشده باشند، در اولویت اول پذیرش سرپرستی هستند، اظهار كرد: اولویت دوم بهزیستی برای فرزندخواندگی با زنان و دختران بدون شوهر و اولویت سوم با زوجینی است كه خود دارای فرزند هستند.

مدیركل بهزیستی استان قزوین درباره شرایط عمومی برای متقاضیان سرپرستی گفت: تابعیت ایرانی، شرایط سنی متقاضی، تقید متقاضی به انجام واجبات و ترك محرمات، عدم سوءپیشینه كیفری، دارا بودن تمكن مالی عدم محجوریت، دارا بودن سلامت جسمی و روانی لازم و توانایی عملی برای نگهداری و تربیت كودكان و نوجوانان تحت سرپرستی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، مواد روان گردان و الكل بخشی از شرایط عمومی برای متقاضیان است.

دهباشی پور خاطرنشان كرد: همچنین افراد متقاضی نباید، به بیماری های واگیر یا صعب العلاج مبتلا باشند. باید دارای صلاحیت اخلاقی باشند و معتقد به یكی از ادیان مصرح در قانون اساسی (مسلمان، زرتشتی، كلیمی، مسیحی) باشند. وی در خصوص شرایط كودكان و نوجوانان برای واگذاری اظهار كرد: فرزندی واجد واگذاری است كه امكان شناسایی هیچ یك از پدر، مادر و جد پدری آنان وجود نداشته باشد و یا پدر، مادر، جد پدری و وصی منصوب از سوی، ولی قهری آنان در قید حیات نباشند.

وی افزود: افرادی كه سرپرستی آنان به موجب حكم مراجع صلاحیت دار به سازمان سپرده شده است در صورتی واگذار می شوند كه 2 سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جد پدری و وصی منصوب از سوی، ولی قهری برای سرپرستی آنان مراجعه نكرده باشند. همچنین اگر كودكی دارای والد است، اما هیچ یك از پدر، مادر و جد پدری آنان و وصی منصوب از سوی، ولی قهری صلاحیت سرپرستی را نداشته باشند و به تشخیص دادگاه صالح این امر حتی با ضم امین یا ناظر نیز حاصل نشود می تواند به خانواده دیگری واگذار شود.

مدیركل بهزیستی استان قزوین بابیان اینكه متقاضیان فرزندخواندگی می توانند در سامانه http://adoption.behzisti.net درخواست خود را ثبت كنند، تأكید كرد: اقدامات لازم تا زمان تحویل كودك یا نوجوان به متقاضیان سرپرستی شامل ثبت نام متقاضیان در سامانه فرزندخواندگی، بررسی مدارك پرونده متقاضیان توسط كارشناس شهرستان، مصاحبه، استعلام از مراكز پزشكی قانونی، تشخیص هویت و روانشناس، دعوت به كمیسیون فرزندخواندگی، معرفی جهت دیدار با فرزند و در نهایت معرفی به دادگاه جهت اخذ حكم موقت است.
   تاریخ: ۰۸:۳۲ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷