دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دكتر كریمی: دوره دانشجویی علاوه بر تحصیل، دوره تمرین زندگی، معاشرت با مردم و افزایش توانایی هاست
 
دومین گردهمایی اعضای كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل با حضور دكتر عباسعلی كریمی، رئیس دانشگاه و دكتر رامین كردی، معاون بین الملل دانشگاه برگزار شد.
دومین گردهمایی اعضای كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل دكتر كریمی: دوره دانشجویی علاوه بر تحصیل، دوره تمرین زندگی، معاشرت با مردم و افزایش توانایی هاست
دومین گردهمایی اعضای كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل با حضور دكتر عباسعلی كریمی، رئیس دانشگاه و دكتر رامین كردی، معاون بین الملل دانشگاه برگزار شد.



این برنامه شنبه 2 اسفند 99 با همكاری معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل و كمیته دانشجویی فعالیت های بین الملل دانشكده فناوری های نوین پزشكی در سالن رازی دانشكده داروسازی برپا شد.
در آغاز، دكتر نصرالله طباطبایی، معاون بین الملل دانشكده فناوری های نوین پزشكی ضمن خوشامدگویی به حاضران، از شركت در این گردهمایی ابراز خوشحالی كرد.
پس از آن ركسانا صاحب نصب، سید محمد عابیس، ایاد شغورا، سمانه سلیمانی، هما همتی، ابوالفضل خوش صحبت، نیلوفر یزدان پناه، ملیكا زنگنه مطلق، فائزه برومند، آیلار یوسف بیگی و لیلا رحماح، دبیران كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل دانشكده های فناوری های نوین پزشكی، توانبخشی، بهداشت، طب ایرانی، داروسازی، علوم تغذیه و رژیم شناسی، پزشكی، دندانپزشكی، پرستاری و مامایی، دندانپزشكی پردیس بین الملل و شعبه جزیره كیش پردیس بین الملل گزارشی از فعالیت كمیته های خود ارائه كردند.
سپس دكتر كریمی، رئیس دانشگاه، ضمن قدردانی از گزارش های ارائه شده توسط دانشجویان در حوزه بین الملل، آن را با فعالیت های نزدیك به نیم قرن گذشته و زمان دانشجویی خود مقایسه كرد و گفت: دانشجویان از سدهای بزرگی عبور كردند تا پس از تلاش بسیار وارد این دانشگاه شوند. طبیعتاً دانشجویان مجموعه ای از انرژی ها هستند كه وقتی وارد دانشگاه می شوند، قصد دارند علاوه بر تحصیل، فعالیت های فوق برنامه دیگری نیز داشته باشند چرا كه دوره دانشجویی، دوره تمرین زندگی، معاشرت با مردم و افزایش توانایی هاست.
وی افزود: در این مدتی كه به گزارش های ارائه شده از سوی دانشجویان توجه داشتم، در ذهنم دوران دانشجویی خود را تداعی می كردم كه در آن زمان تنها به درس خواندن و تحصیل علم قانع نبودیم و در فعالیت های جانبی مختلفی مشاركت داشتیم. در دوران ما كمیته های دانشجویی برای فعالیت های متفاوتی تشكیل می شد؛ به عنوان مثال اداره كافه تریا در دانشكده پزشكی و یا كتابخانه دانشكده، توسط دانشجویان انجام می شد. در كنار این فعالیت ها، ورزش و خصوصاً كوه نوردی نیز از فعالیت های فوق برنامه آن دوران بود.
رئیس دانشگاه، به تغییرات كشور در حوزه پزشكی، در سال های گذشته اشاره كرد و پیشرفت های این حوزه را مرهون تلاش دانش آموختگان این دانشگاه دانست و گفت: سال های گذشته، در بسیاری از شهرهای كشور، پزشكان خارجی فعالیت می كردند، هنگامی كه دوره پزشك عمومی را می گذراندم، پزشكان غیر ایرانی در اقصی نقاط كشور از جمله ایلام كه مدتی در آن بودم فعالیت می كردند. در دوره رزیدنتی نیز كم وبیش در برخی نقاط كشور با كمبود پزشك مواجه بودیم. پس ازآنكه جراحی قلب را گذراندم، شرایط به كلی تغییر كرد و اكنون می توانم قاطعانه بگویم كه هیچ بیماری مگر به میل خود، برای جراحی قلب به خارج از كشور اعزام نمی شود لذا در این 46 سال شاهد سیر تحولات مثبتی بودم كه این تحولات به همت دانشجویانی همچون شما رقم خورده است. دانشجویانی كه ایثار كردند، در كشور ماندند، كار كردند و یاد گرفتند.
دكتر كریمی، ضمن قدردانی از دكتر كردی برای دعوت در این مراسم، تصریح كرد: به دانشجویان پیشنهاد می كنم كه در كنار تحصیل پزشكی و طب، تاریخ بخوانند و از سرگذشت و تاریخ كشور مطلع باشند. پس از آن حتماً در رشته مورد علاقه خود فعالیت ورزشی داشته باشند و در نهایت درس را جدی بگیرند. در واقع اصرار دارم كه دانشجویان تاریخ بدانند، ورزش كنند و درس بخوانند. نگذارید توجه به فعالیت های علمی شما را افرادی تك بعدی بار بیاورد.
رئیس دانشگاه، با بیان اینكه "دانشجویی كه در همه ابعاد رشد نكند، یك جنبه نگر می شود و نمی تواند مشكلات زمان خود را درك كند" افزود: كشور و مملكت را دانشجویان می سازند و این شعار نیست؛ چرا كه در سال های گذشته گوشه هایی از سیر تحول را در دانشگاه تجربه كرده ام. در دوران ما دانشجویانی بودند كه پیش از انقلاب، انقلاب، جنگ و پس از جنگ (دوران سازندگی) را تجربه كرده اند و این تجربه ها در دوره های مختلف توانست كمك كننده باشد.
وی با یادآوری سالروز تشخیص ویروس كرونا در دانشكده بهداشت، توسط دكتر مختاری آزاد در دوم اسفند سال 98 و تشكیل تیم های اضطراری در دانشگاه و كشور، گفت: امروز یك سال از نخستین تشخیص در كشور می گذرد و دانشگاه علوم پزشكی تهران در این یك سال توانست با همكاری افراد دلسوز و پر تلاش، كاملاً موفق و خوب عمل كند. این موفقیت به دلیل تجربه ای است كه این تیم در مسائل گذشته، همچون جنگ تجربه كردند و امروز با همان تجربه توانستند در جبهه مبارزه با كووید 19 مقابله كنند و موفق شوند.
دكتر كریمی در پایان یادآور شد: قطعاً این معضل آخرین مشكل نخواهد بود و دانشگاه باید همواره برای اتفاقات بعدی آماده باشد. از این رو توانایی دانشجویان برای آینده كشور بسیار اهمیت دارد و امیدوارم در سال های بعد توانایی شما و افزایش توانایی شما برای حل چالش های كشور مفید واقع شود.
دكتر كردی، معاون بین الملل دانشگاه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دكتر عباس شفیعی، استاد فقید دانشگاه و پدر داروسازی نوین ایران، گفت: آشنایی من با این استاد بزرگوار به بیش از 30 سال پیش و تحصیل در ترم های نخست رشته پزشكی مربوط می شود كه ایشان متواضعانه و با روی باز در حاشیه یك كنفرانس بین المللی با دانشجویان به مباحثه پرداختند.
وی تصریح كرد: این آشنایی و حضور مختصر ما در یك رویداد بین المللی زمینه ساز شكل گیری تفكرات و اندیشه های جدیدی چون استفاده از ارتباطات بین المللی برای پیشبرد اهداف دانشگاه و اعتلای این مجموعه شد.
معاون بین الملل دانشگاه با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل، اظهار داشت: ما در دانشگاه علوم پزشكی تهران، بهترین و باهوش ترین دانشجویان كشور را داریم و برای من باعث افتخار است كه امروز شاهد بخشی از دستاوردها و موفقیت های آن ها در حوزه بین الملل هستم.
دكتر كردی تصریح كرد: به طور حتم حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه در فعالیت های بین المللی باعث پیشرفت دانشگاه است و به نظر می رسد مسیر ارتقاء این مجموعه از ارتباطات بین المللی می گذرد.
وی در بخش بعدی صحبت های خود به مقوله همه گیری كرونا و فرصت ها و تهدیدهای ناشی از آن اشاره كرد و بیان داشت: در كنار سختی هایی كه كشور طی یك سال گذشته با وجود پاندمی كرونا و تحریم های ظالمانه با آن مواجه بوده، بدون شك یكی از نقاط امید، پیشرفت قابل ملاحظه نظام آموزش عالی كشور در استفاده از ارتباطات آنلاین و الكترونیك است.
معاون بین الملل دانشگاه ابراز امیدواری كرد كه با گسترش روزافزون این سطح از ارتباطات و با تلاش دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه، گام های مؤثرتری در مسیر گسترش شبكه بین الملل دانشگاه برداشته شود.
در پایان با حضور دكتر كریمی، رئیس دانشگاه، دكتر كردی، معاون بین الملل دانشگاه، دكتر نیكنام، رئیس كانون ابن سینا و دكتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل از دبیران كمیته ها تقدیر شد.
همچنین از منصوره عبدالحسینی، فرشید زند سلیمی، نگار نوری، فاطمه عسگری، انمار اسماعیل كاراغولی، سید محمد عابیس، زهرا سادات حسینی، اعظم محمودی، ایاد شغورا، ركسانا صاحب نصب، آرون فوما و مهناز وحیدی نیز به عنوان كادر اجرایی دومین گردهمایی كمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل تقدیر به عمل آمد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۶:۳۸ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵