دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

وجود 57 هزار معلول در گلستان/ 21 مركز شبانه روزی داریم
 
گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از وجود 57 هزار معلول در استان خبرداد و گفت كه از این تعداد 38 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.
وجود 57 هزار معلول در گلستان/ 21 مركز شبانه روزی داریم گرگان- مدیركل بهزیستی گلستان از وجود 57 هزار معلول در استان خبرداد و گفت كه از این تعداد 38 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عارف كیایی، پیش از ظهر دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهاركرد: 57 هزار معلول در گلستان داریم كه از این تعداد حدود 38 هزار و 500 نفر مستمری بگیر هستند.

مدیركل بهزیستی گلستان افزود: سال گذشته هر معلول 200 هزار تومان مستمری دریافت می كرد كه هم اكنون به 420 هزار تومان رسیده و اگر این شخص سرپرست خانوار هم باشد این مبلغ به بیش از یك میلیون تومان خواهد رسید.

وی بیان كرد: 56 مركز روزانه توانبخشی داریم كه اقدمات آموزشی و هنردرمانی و غیره را انجام می دهند.

طبق گفته كیایی این مراكز بین 33 الی 50 نفر ظرفیت داشته و درجه یك یا درجه دو هستند.

مدیركل بهزیستی گلستان گفت: 21 مركز شبانه روزی در استان وجود دارد كه طبق شرایط سنی زیر 14 سال، بالاتر از 14 سال و سالمندان را تشكیل می دهند.

كیایی اضافه كرد: سال گذشته یك میلیارد تومان برای پروتز و اندام های مصنوعی به 406 نفر پرداخت شد كه امسال با تغییر شیوه پرداخت این عدد به سه میلیارد تومان خواهد رسید.

وی عنوان كرد: همچنین برای خرید وسایل توانبخشی در سال گذشته چهار میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شد كه هم اكنون به سه میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود این عدد به 12 میلیارد تومان برسد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۵۸ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰