دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دانشكده سلامت اجتماعی، می تواند به ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی در جامعه كمك كند
 
رئیس دانشكده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشكده سلامت اجتماعی، می تواند به ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی در جامعه كمك كند

رئیس دانشكده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (یكشنبه) با حضور در نشست هیات رئیسه دانشگاه كه مشاور وزیر بهداشت و مدیركل حوزه وزارتی نیز شركت داشت، گفت: هفت دپارتمان این دانشكده می توانند به ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی در جامعه كمك كنند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر فرهاد نصرتی نژاد از دانشكده در شرف تاسیس " سلامت اجتماعی " به عنوان اولین دانشكده سلامت اجتماعی در كشور و یكی از معدود دانشكده های این حوزه در دیگر كشورهای دنیا نام برد و افزود: بخش های مختلف رفاه اجتماعی مانند " سلامت، آموزش، مسكن و تامین اجتماعی به هنگام بازنشستگی " می توانند از طریق متخصصان این حوزه، تدوین برنامه هفتم توسعه كشور و ارائه راهكارهای عملی، با یكدیگر هماهنگ شده و به ارتقای رفاه اجتماعی در جامعه كمك كنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت چندین دستگاه و نهاد در حوزه سلامت اجتماعی كه بدون ایجاد همگرایی و هماهنگی، فعالیت های حتی موازی انجام می دهند، گفت: فعالیت اثربخش این مجموعه از نهادها با وجود تولیت علمی در راس آن، امكانپذیر است و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند تولیت علمی و تخصصی این مجموعه را به عهده داشته باشد.

دكتر نصرتی نژاد، دیده بانی و رصد مسایل اجتماعی را از دیگر پتانسیل های دانشكده سلامت اجتماعی و مجموعه متخصصان زیرمجموعه آن دانست و افزود: بسیاری از عوامل موثر بر سلامت، خارج از نظام سلامت و مربوط به مسایل اجتماعی در جامعه هستند كه با بررسی و مطالعه آنها، تهیه خلاصه های سیاستی از نتایج مطالعات و ارائه آن به دولت، می توان در رفع مشكلات نقش داشت.

وی در بیان اهمیت سلامت اجتماعی و تاثیر آن بر دیگر اركان جامعه، گفت: « افزایش مشاركت مردم كه یك امر اجتماعی است، ایجاد انسجام اجتماعی كه ضرورت جامعه است، ایجاد همگرایی فرهنگی در جامعه و توجه جدی به بخش پیشگیری كه بیشتر به سلامت اجتماعی برمی گردد » ، از جمله تاثیرات سلامت اجتماعی در جامعه و نشاندهنده اهمیت و جایگاه آن در نظام سلامت كشور است.

وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت سلامت اجتماعی و پرداختن به ابعاد مختلف آن، می توان به ضرورت راه اندازی دانشكده سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی كه دانشگاهی منحصربفرد در میان دانشگاه های علوم پزشكی كشور است، پی برد.

گفتنی است؛ افتتاح دانشكده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان اولین دانشكده سلامت اجتماعی در كشور، از جمله برنامه های پیشنهادی رئیس دانشگاه به وزارت بهداشت برای هفته دولت است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۷:۰۹ - ۲۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰