دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پرداخت های بیمه سلامت بروز است
 
­دكتر ناصحی: ­سازمان بیمه سلامت بیش از ١٨ ماه پرداخت به مراكز را بروز انجام داده است. ­
پرداخت های بیمه سلامت بروز است
­دكتر ناصحی: ­سازمان بیمه سلامت بیش از ١٨ ماه پرداخت به مراكز را بروز انجام داده است. ­
پرداخت های بیمه سلامت بروز استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری این سازمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: اگر سرانه مصوب قانون را محاسبه كنیم سالانه ٢٠ هزار میلیارد تومان كمتر از مصوب دولت است، اما تلاش ما رفع مشكلات است.
وی گفت: خوشبختانه پرداخت های بیمه سلامت بروز است و كار های خوبی در پوشش بیمه همگانی صورت گرفته است.
ناصحی با بیان اینكه در مناطق آسیب پذیر و كم برخوردار بیمه همگانی سلامت كلید خورد از سال گذشته و تا كنون ٨١٢ هزار نفر در حاشیه شهر ها بیمه شده اند و ادامه داد: در كنار این اقدامات اركان تصمیم گیری كشور با تامین منابع 6هزار میلیارد تومانی ما توانستیم بیمه رایگان را برای 5 میلیون و 4٠٠ هزار نفر ایجاد كنیم.
وی با بیان اینكه 6 میلیون نفر در سال ١4٠١ بیمه رایگان شدند و ادامه داد: بیمه همگانی بیشتر در بخش دولتی كاربرد دارد در بخش بستری تا ٩٠ درصد و در بخش سرپایی تا ٨٠ درصد بیمه همگانی پوشش می دهد.
ناصحی با اشاره به نظام ارجاع در بخش خصوصی گفت:با اجرای آزمایشی این طرح در شهر سراوان پوشش بیمه خدمات درمانی در بخش خصوصی هم آغاز می شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت: در بخش خدمات تعداد دارو های بیشتری تحت پوشش قرار گرفتند و با پرداخت ما بالتفاوت ارز ٢٩ قلم داروی ضروری بیماران دیابتی و قلبی تحت پوشش قرار می گیرد و در حال طی مراحل نهایی است
وی افزود: هزینه های بستری افراد تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی را به صفر رسیده است.
ناصحی گفت: در بحث خدمات بستری، دارویی و سرپایی سقف ریالی برداشته شده است تا اجرای طرح دارویار با جدیت بیشتری اجرا شود.
وی افزود: مابه تفاوت ارز در این طرح پرداخت شده و اگر افزایش قیمت دیده شود تخلف است مردم تخلفات را به سامانه ١٩٠ یا تلفن١666 اعلام كنند.
وی ادامه داد: مقایسه 5٠ درصد حداقل بازار نشان می دهد كه دارو با قیمت پایین تر در حال توزیع و ارایه در مراكز است.
ناصحی با اشاره به طرح نسخه الكترونیك گفت:این طرح فواید زیادی برای پرداخت مناسب تر و ساماندهی ارز دارو خواهد داشت و در كنار این طرح وزارت بهداشت برنامه های برای تكمیل پرونده الكترونیك سلامت دارد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: پرداخت های ما تا پایان خرداد صفر شده و پرداخت های نسخه الكترونیك تا پایان تیر پرداخت شده است.
وی گفت:١٨ ماه است كه پرداخت های ما در مراكز دولتی و خصوصی بروز است و ما به هیچ مركزی بدهی نداریم.
وی ادامه داد: خدمات بیماران اوتیسم و توانبخشی را بیشتر كردیم و امیدواریم ساماندهی پرداخت در بیماران خاص و صعب العلاج را داشته باشیم.
   تاریخ: ۱۲:۱۰ - ۲۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱