دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

250 زوج قلعه گنجی، مهارت های زندگی را یاد گرفتند
 
رییس بهزیستی شهرستان قلعه گنج گفت: طی امسال، 250 زوج قلعه گنجی، آموزش های مهارت های زندگی را فرا گرفتند.


علی اكبر دستجردی، رییس بهزیستی شهرستان قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، با اشاره به اینكه در شهرستان های جنوبی آسیب های اجتماعی بیشتر است، گفت: در شهرستان قلعه گنج با كمك معین اقتصادی و بنیاد مستضعفین برای زوج های جوان نیازمند با توجه به آسیب های اجتماعی، كلاس های مهارت های زندگی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد.

او با بیان اینكه در ادامه ارتقای سطح مهارت های زندگی زوجینی كه تازه به جمع متاهلین پیوسته اند، دوره آموزشی مهارت های زندگی با تدریس اساتید كشوری در گروه های 30 نفره با كمك معین اقتصادی اجرا شد، افزود: این دوره آموزشی با همكاری بنیاد علوی به طوری مستمر و در فواصل زمانی منظم در این شهرستان برگزار می شود.

دستجردی با اشاره به اینكه طی پارسال كه شرایط كرونا كمتر بود، هزار و 500 نفر از زوجین آموزش های مهارت های زندگی را در مساجد و 25 روستا دریافت كردند، بیان داشت: طی امسال، 250 زوج قلعه گنجی، آموزش های مهارت های زندگی را فرا گرفتند.

او هدف از این آموزش ها را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و كمك به تحكیم بنیان خانواده ها عنوان كرد.

رییس بهزیستی شهرستان قلعه گنج از احداث مركز جوامع توانبخشی با زیربنای حدود 800 متر مربع در قالب دو مركز در این شهرستان خبر داد و بیان كرد: این مركز با كمك خیران، بنیاد مستضعفان و بهزیستی راه اندازی می شود تا به مددجویان شهر های جنوبی خدمات ارائه دهد.

او با اشاره به خرید 110 دستگاه لباسشویی برای معلولان جسمی، حركتی شهرستان قلعه گنچ گفت: تعدادی ولیچر نیز برای معلولان خریداری شده است.

دستجردی تصریح كرد: از ابتدای طرح حاج قاسم سلیمانی تاكنون، 800 بسته معیشتی به ارزش 240 میلیون ریال تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.
   تاریخ: ۱۳:۰۶ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰