دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

حضور چشم پزشكان بیمارستان فارابی تهران در لرستان
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان از حضور متخصصین چشم پزشكی بیمارستان فارابی تهران در استان لرستان خبر داد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان از حضور متخصصین چشم پزشكی بیمارستان فارابی تهران در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از لرستان، دكتر مریم كوشكی اظهار كرد: در این برنامه ی سه روزه كه از فردا آغاز می شود دانش آموزان شهرستان دلفان و بخش سپیددشت توسط این متخصصین غربالگری بینایی به ویژه عیوب انكساری می شوند.

وی تصریح كرد: این طرح ویژه به صورت رایگان و برای رده ی سنی 6تا 12 سال انجام خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه عنوان كرد: به دنبال درخواست های مكرر مردم در این دو منطقه ی محروم، پیگیری های متعددی را برای این برنامه انجام دادیم كه خوشبختانه به بار نشست و این متخصصین 26 مردادماه جاری در لرستان خواهند بود.
دكتر كوشكی اظهار كرد: در این طرح علاوه بر معاینه چشم از لحاظ سطح بینایی، انحراف چشم، تنبلی چشم و نظایر آن ها غربالگری شده و در صورت لزوم عینك تجویز خواهد شد.
وی گفت: با توجه به این كه تنبلی چشم، منجر به اختلال در یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان می شود، با غربالگری، تشخیص و اصلاح به موقع می توان از بروز این مشكلات پیشگیری كرد.
معاون بهداشت دانشگاه ابراز كرد: در این خدمت انسان دوستانه برای بیمارانی كه محرومیت نور چشمان آنان را كم سو كرده باشد عینك تجویز و فریم ها به صورت رایگان بین افراد توزیع خواهد شد.
دكتر كوشكی تصریح كرد: همچنین درصورت تشخیص متخصصین بیماران برای جراحی چشم به جراح های مورد نظر ارجاع داده خواهند شد.
مركز تحقیقات چشم پزشكی بیمارستان فارابی در راستای مسئولیت اجتماعی به سرپرستی دكتر سید فرزاد محمدی فوق تخصص قرنیه استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران و رئیس اداره بینایی مدیریت غیرواگیر وزارت بهداشت، به همراه تیمی متشكل ازچشم پزشك، اپتومتریست، پزشك، پرستار و كارشناس ارشد ارتقاء سلامت راهی مناطق مذكور می شوند.
این پروژه با همكاری اداره سلامت چشم وزارت بهداشت با هماهنگی مركز تحقیقات چشم پزشكی ترجمانی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان، اداره كل آموزش و پرورش،اداره كمیته امداد امام (ره ) وسازمان بهزیستی انجام می شود..
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۱۰:۲۸ - ۲۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶