دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

آمادگی توسعه مراكز همودیالیز هلال احمر را داریم
 
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: در صورت تأمین اعتبار مالی می توانیم مراكز تخصصی همودیالیز را در سراسر كشور توسعه دهیم.
آمادگی توسعه مراكز همودیالیز هلال احمر را داریم معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: در صورت تأمین اعتبار مالی می توانیم مراكز تخصصی همودیالیز را در سراسر كشور توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان نامدار مدیركل بهداشت و درمان این جمعیت گفت: در حال حاضر 40 دستگاه همودیالیز به طور مستمر موجبات ادامه حیات تعدادی از بیماران دیالیزی شهر تهران را در مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران تأمین می كند و همچنین مركز همودیالیز هلال احمر در شهر شاهرود نیز توانسته با 17 تخت و در نوبت های صبح و عصر پذیرای بیماران دیالیزی سمنان، شاهرود و تعدادی بیمار میهمان و موقت، از زائران امام رضا كه در مسیر تهران به مشهد سفر می كنند؛ باشد.

وی افزود: تجربیات هلال احمر در برپایی و مدیریت مراكز همودیالیز منحصر به داخل كشور نیست. به عنوان مثال در اداره كل سلامت خارج از كشور این معاونت بر اساس اصول بشردوستانه ی نهضت جهانی صلیب سرخ، در آمریكای لاتین، كشور بولیوی، مركز سلامت شهر «لاپاز» و مركز تخصصی همودیالیز شهر «كوچابامبا» را راه اندازی كرده و مدیریت می كنند.

نامدار توضیح داد: برپایی مراكز تخصصی همودیالیز می تواند محوری برای كار خیر و تسكین آلام بشری باشد. به عنوان نمونه پس از آنكه مركز همودیالیز هلال احمر در شاهرود راه اندازی شد؛ افراد مختلفی پیرامون این سفره نیكوكاری گرد آمدند. افرادی ناهار روزانه بیماران را فراهم كردند. حتی رانندگانی بودند كه آمد و شد بیماران به مركز را به رایگان انجام می دادند.

گفتنی است؛ اغلب بیمارانی دیالیزی چندین بار در هفته، جریان خون خود را به دستگاه همودیالیز می سپارند و این موضوع باعث اختلال در كسب و كار و زندگی روزانه آن ها می شود. لذا تعداد زیادی از این بیماران در قشر كم برخوردار و محروم جامعه قرار می گیرند و به كمك های مردمی و سازمان های خیریه و مردم نهاد نیازمندند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۰۱ - ۲۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۰