دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

شناسایی طرح های اولویت دار در محلات حاشیه نشین لرستان ضروری است
 
مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: شناسایی طرح های اولویت دار در محلات حاشیه نشین استان ضروری است.
شناسایی طرح های اولویت دار در محلات حاشیه نشین لرستان ضروری است سرهنگ احسان جهانبخش در نشست هم اندیشی كارگروه آسیب های اجتماعی بسیج سازندگی استان با بیان اینكه مأموریت بسیج سازندگی محرومیت زدایی در حاشیه شهر روستاها و مناطق عشایری است اظهار كرد: مجمع جهادگران 10 كارگروه تخصصی دارد كه در این كارگروه ها به دنبال راهكار برای حل مشكلات هستیم.

وی تصریح كرد: اعتباراتی برای سال 1401 توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اعتبارات سازمان و تفاهم نامه های بین دستگاهی می تواند در راستای حل مشكلات محلات آسیب پذیر، حاشیه شهر و كمتر برخوردار استفاده شود.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تأكید بر شناسایی اولویت ها و عملیاتی كردن آن ها در مناطق مختلف برای كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی داشت و بیان كرد: برگزاری جلسات بدون خروجی اولویت بسیج سازندگی نبوده و نیست به همین دلیل به سمت اجرایی كردن اولویت های شناسایی شده در مناطق محروم روستایی جهت مهاجرت معكوس و حاشیه شهرها برنامه ریزی و تلاش خواهیم كرد.

جهانبخش ادامه داد: شناسایی افراد خلاق هر محله جهت حمایت و ایجاد اشتغال در آن محله، رفع مشكلات زیر بنایی در محله های آسیب پذیر، ایجاد بازار دائم در خرم آباد برای تولیدكنندگان محلی جز برنامه های ما است.

وی انجام فعالیت های فرهنگی و جهادی در مناطق آسیب پذیر كه سبب رشد محله می شود را ضروری دانست و افزود: ایجاد قرارگاه های جهادی متشكل از پزشك، روانشناس، مشاور و... هفتگی در یك محله و به طور چرخشی در همه محلات حاشیه نشین برای كمك و حمایت از آن ها بسیار می تواند مفید باشد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان عنوان كرد: در محلات اولویت اول ورزش است كه جنب وجوشی در محلات ایجاد می كند و اولویت دوم ایجاد كارگاه های هدفمند است كه بهتر است در دستور كار قرار گیرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۱۸ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۷