دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پرداخت 26 میلیارد كمك ودیعه مسكن به مددجویان بهزیستی در لرستان
 
مدیركل بهزیستی لرستان گفت: با توجه وضعیت مسكن برخی از مددجویان تحت پوشش 26 میلیارد تومان كمك ودیعه مسكن بلاعوض در استان پرداخت شد.
پرداخت 26 میلیارد كمك ودیعه مسكن به مددجویان بهزیستی در لرستان همایون عمودی زاده با بیان اینكه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه و در راستای بهتر زیستن خدمات متنوعی را به عموم مردم به ویژه جامعه هدف خود ارائه می دهد، اظهار كرد: تعداد 170 مركز مثبت زندگی، 15 مركز درمان سرپایی و 15 مركز كاهش آسیب اجتماعی، یك مركز میان راهی در استان وجود دارد كه با راه اندازی این مراكز در سطح استان به دنبال ارایه خدمات بهتر در كمترین زمان و با كیفیت به مددجویان تحت پوشش خود هستیم.

مدیركل بهزیستی لرستان به خدمات ارائه شده به بیماران اعصاب روان و اوتیسم اشاره كرد و گفت: امسال در این زمینه جهت خدمت به این افراد یك مركز شبانه روزی موقت اوتیسم و یك مركز نگهداری موقت بیماران اعصاب و روان در استان ایجاد شد.

وی عنوان كرد: در حوزه توانبخشی 21 مركز توانبخشی شبانه روزی با ظرفیت نگه داری 2950 نفر از معلولین ذهنی، جسمی حركتی، ایزوله، اوتیسم، سالمندان، اعصاب و روان و همچنین تعداد 45 مركز توانبخشی روزانه و هشت مركز نگهداری شبانه روزی فرزندان تا 18 سال در سطح استان فعالیت می كنند.

عمودی زاده با بیان اینكه 107 مركز خدمات توسعه خدمات بهزیستی در محلات و بخش های مختلف استان در حال فعالیت هستند، بیان كرد: در حوزه اعتیاد و درمان 33 كمپ ترك اعتیاد بدون استفاده از متادون، دو مركز ماده 16 و تبصره 2 كه یك مركز به معتادین متجاهر و یك مركز ترك اعتیاد بانوان معتادین متجاهر و 12 مركز درمان سرپایی اعتیاد و 6 مركز كاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان به جامعه هدف خدمات ارائه می كنند.

مدیركل بهزیستی لرستان به مددجویان فاقد مسكن و مستأجر در استان اشاره كرد و گفت: برای كمك به مددجویانی كه با مشكل تأمین ودیعه مسكن در استان مواجه بودند، 26 میلیارد تومان كمك ودیعه مسكن بلاعوض به 1299 نفر پرداخت و مشكل این مددجویان تحت پوشش رفع شد.

وی افزود : همچنین علاوه بر كمك بلاعوض مالی به مدد جویان تحت پوشش مبلغ هفت میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون تومانی نیز به مددجویان فاقد مسكن و مستأجر پرداخت شد.

عمودی زاده ساخت مسكن برای جامعه تحت پوشش خود را مهم ترین اولویت سازمان عنوان كرد و گفت: با جذب اعتبارات در سال گذشته و امسال توانستیم 480 واحد مسكونی برای افراد تحت پوشش در استان تحویل دهیم كه 230 واحد مسكونی در سال 1400 و امسال نیز 250 واحد مسكونی تحویل مددجویان بهزیستی شد.

مدیركل بهزیستی لرستان با اشاره به اینكه پرستاری اعضای سالم خانواده از افراد معلول در خانه را نیز مورد حمایت قرار دادیم، تصریح كرد: بحث خانواده محوری و حق پرستاری شامل پرستارانی كه از معلولین ضایعه نخاعی خیلی شدید مراقبت می كنند، می شود كه با مساعدت سازمان بهزیستی كشور به 382 پرستار استان ماهیانه مبلغ یك میلیون تومان پرداخت می شود.

وی به برنامه ریزی جهت ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره كرد و افزود: از محل تبصره 16 قانون بودجه و بند الف تبصره 18 در سال گذشته 80 میلیارد تومان تخصیص داده شد كه امسال توانستیم با تلاش این مبلغ را به 320 میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال برای جامعه هدف افزایش دهیم.

عمودی زاده با بیان اینكه این اعتبارات خرداد ماه سال جاری به لرستان ابلاغ شد، بیان كرد: به محض تخصیص این اعتبارات در این مدت كوتاه مبلغ 36 میلیارد تومان تسهیلات به 461 نفر برای ایجاد شغل به مددجویان بهزیستی در سطح لرستان با همكاری و همراهی بانك های عامل استان پرداخت شد.

مدیركل بهزیستی لرستان تصریح كرد: با توجه به تشكیل پرونده های مددجویان بهزیستی برای دریافت این تسهیلات از بانك های عامل، چنانچه بانك ها همكاری و مساعدت بیشتری داشته باشند و شرایط را برای این افراد تسریع و تسهیل كنند امیدواریم كل اعتبارات تخصیص یافته به استان تا پایان سال جاری برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت شود.

عمودی زاده با بیان اینكه تاكنون هیچ فرد متقاضی جهت تحت پوشش این نهاد در استان نداریم، گفت : 5100 نفر از مددجویان در نوبت دریافت مصوبه سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن و استفاده از حمایت های بهزیستی بودند كه تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفتند كه این افراد دو سه سالی در نوبت دریافت حق مستمری بوده اند كه مشكل این افراد رفع شد.

وی به برنامه حمایت از برنامه جوان سازی جمعیت در استان اشاره كرد و افزود: در این راستا سازمان بهزیستی با توجه به سیاست های جمعیتی كشور و با توجه به مسائل اقتصادی كه در جامعه وجود دارد حمایت های لازم از خانواده ها برای فرزندآوری و به ویژه برای خانواده هایی كه فرزند چندقلو دارند انجام خواهد داد، كه به خانواده هایی كه دارای فرزند دو قلو در دهك های یك تا 7 و یا فرزند 3 قلو بدون درنظر گرفتن نوع دهك را تحت پوشش قرار داده بصورت ماهیانه مستمری و نیز تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می كند.

عمودی زاده افزود: تمامی افرادی كه در راستای اهداف و وظایف سازمان بهزیستی به دلیل آسیب جسمی، ذهنی، روانشناختی و اجتماعی بنا به تشخیص سازمان واجد شرایط و نیازمند استفاده از خدمات باشند، می توانند با مراجعه به سازمان و تشكیل پرونده مددكاری از خدمات سازمان بهره مند شوند.

مدیركل بهزیستی لرستان اظهار كرد: خدمات سازمان بهزیستی طیف گسترده ای از پرداخت مستمری تا تسهیلات توانمندسازی، ساخت خانه برای معلولان، ارائه بسته های حمایتی، تجهیزات برای مددجویان حوزه توانبخشی و موارد دیگر را شامل می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۱۰ - ۲۷/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱