دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه بنقل از مقام معظم رهبری: آزادگان، آبروی ملت را حفظ كردند
 
در مراسم تجلیل از همكاران آزاده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بیان شد؛

رئیس دانشگاه بنقل از مقام معظم رهبری: آزادگان، آبروی ملت را حفظ كردند

مراسم تجلیل از همكاران آزاده دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (چهارشنبه - 26 مردادماه) همزمان با گرامیداشت سالروز بازگشت شكوهمند و غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، در سالن حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه در مراسم تجلیل از آزادگان و تجلیل از آقایان دكتر علی خاجی و بابك فروتن همكاران آزاده دانشگاه گفت: 26 مرداد ماه سال 1369 ، تاریخ بازگشت غرورآفرین اولین گروه از آزادگان و غیور مردان سرافراز و سرو قامتان صبر و استقامت در دفاع از كیان و انقلاب اسلامی، به میهن اسلامی است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری كه فرمودند " آزادگان، آبروی ملت را حفظ كردند "، افزود: در زمان جنگ، كشور ما برخلاف عراق، تشكیلات اولیه و سلاح نداشت، همرزمان ما نوجوانانی از اقصی نقاط كشور و با همت بلند بودند و گاها" به دلیل كمبود ادوات جنگی، با زمانبندی از سهمیه خمپاره ها استفاده می كردیم.

رئیس دانشگاه تصریح كرد: متاسفانه دیده می شود جنایتكاران آمریكایی كه در كشورهای دیگر ویرانی و جنایت می كنند، قهرمان شناخته می شوند و همیشه به آنها ادای احترام می شود، اما شهدا، جانبازان و ایثارگران ما كه در دفاع مقدس از خاك سرزمینشان دفاع كردند، در تمام ابعاد به جوانان معرفی نشدند. باید ادای احترام و الگو بودن قهرمانان ملی برای نسل های بعدی به تصویر كشیده شود .

دكتر خانكه اظهار داشت: ​آزادگانی كه واژگان ایثار، شجاعت، استقامت و پایمردی را در دوران اسارتشان با فداكاری و شهامت و با تكیه بر ایمان الهی توصیف كردند و در زیر شدید ترین شكنجه های دشمن، حاضر نشدند كه به ارزش های والای خود پشت كنند، باید الگوی جوانان نسل حاضر و نسل های آتی باشند .

در ادامه آقای بابك فروتن از كاركنان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و یكی از آزادگان سرافراز كشورمان طی سخنانی در این نشست ضمن اظهار خرسندی از تكریم ریاست دانشگاه گفت: در این جنگ، تمام ملت ایران زحمت كشیدند، واقعیت جنگ ما 50 سال دیگر مشخص می شود و می توان از رشادت های شهدا، جانبازان و اسرا ، كتاب نوشت.

وی كه در زمان اعزام به جبهه های جنگ تحمیلی، یك بسیجی 16 ساله بود، در تاریخ سوم تیرماه 1367 در منطقه گیلانغرب و در عملیات مرصاد، به اسارت درآمد، افزود: 16 تن از رزمندگان كشورمان در این عملیات به بند اسارت كشیده شدند كه بیشتر آنها به شهادت رسیدند و تنها سه نفر از جمله بنده كه از ناحیه پا زخمی بودم، به اسارت ارتش منافقین و بعثی های عراقی گرفته شدیم.

وی یك سال بعد، پس از تحمل درد و رنج شكنجه های سخت در زندان عراق، در اواخر سال 1368 ، در تبادلات اسرا بین دو كشور، به خاك وطن بازگشت .

فروتن، به دلیل آسیب های برجا مانده از جنگ تحمیلی، به درجه جانبازی نیز نائل آمده است.

در ادامه این نشست، دكتر ابوالفضل رهگوی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران نیز در سخنان كوتاهی گفت: همه مسئولان نسبت به ایثار آزادگان، مسئول هستند و امید است ساختار ما در ادارات كشور، به نظام ارزشیمان توجه ویژه داشته و بتوانیم فرهنگ ایثار، شهادت و تكریم را به نسل جدید منتقل كنیم.

گفتنی است كه تقدیر رئیس دانشگاه با اعطای لوح و هدیه به همكاران آزاده، پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور

   تاریخ: ۱۹:۳۶ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۲۳۸