دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

استفاده از شیوه تحریك الكتریكی و صوتی برای درمان درد های مزمن
 
محققان آمریكایی با استفاده از شیوه تحریك الكتریكی و صوتی به دنبال درمان درد های مزمن هستند.


یك تیم تحقیقاتی آمریكایی فناوری جدیدی را ارائه كرده است كه با تركیبی از تحریك الكتریكی و امواج صوتی به منظور تحریك سیستم حسی بدن انسان، درد های مزمن و انواع دیگر عدم تعادل حسی و عصبی را در آینده نزدیك درمان خواهد كرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه مینه سوتا در ایالات متحده همچنین اعلام كرد كه محققان آزمایش این فناوری روی حیوانات را به پایان رسانده اند و قصد دارند به زودی آزمایش هایی را روی انسان ها آغاز كنند.

پروفسور كوری گلوكنر، محقق سرپرست این تیم، در گزارشی كه در مجله "مهندسی عصبی" منتشر شده است، گفت كه در آزمایشات با این تكنیك از تحریك الكتریكی همراه با امواج صوتی باند پهن برای تحریك لایه حسی برخی خوك ها استفاده شده است. این لایه مسئول انتقال علائم درد و حس در سراسر بدن است.

این استاد آمریكایی افزود: امید زیادی وجود دارد كه محققان از طریق این روش درد مزمن را به روشی ایمن و آسان كه بهتر از مصرف داروهاست، درمان كنند، به گونه ای كه برخی از درمان های موجود برای برخی افراد مناسب نیست.

از سوی دیگر، پروفسور هوبرت لیم، یكی از محققان ارشد شركت كننده در آزمایشات این فناوری جدید، با بیان اینكه این تحقیق نشان داد با استفاده از امواج صوتی و موسیقی، سلول های حسی قشر مغز بهتر تحریك می شوند، گفت: این تكنیك زمینه جدیدی را برای استفاده از مدل های متعدد تحریك عصبی برای بدن انسان كه قبلاً در فیزیوتراپی برای تسكین درد های مزمن همراه با بسیاری از بیماری ها استفاده می شد باز می كند و ما به دنبال توسعه این چارچوب برای دستیابی به نتایج بهتر هستیم.

منبع: دوت الخیج
   تاریخ: ۱۹:۱۰ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵