دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

هزینه بیمه شدگان سلامت استان مركزی سه هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود
 
اراك - ایرنا - مدیر كل بیمه سلامت استان مركزی گفت: هزینه سالانه بیمه شدگان سلامت استان سه هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود.
هزینه بیمه شدگان سلامت استان مركزی سه هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود اراك - ایرنا - مدیر كل بیمه سلامت استان مركزی گفت: هزینه سالانه بیمه شدگان سلامت استان سه هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا جیریایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اكنون 645 هزار و 533 نفر معادل 45 درصد از جمعیت استان مركزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند كه از این تعداد 184 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی، 327 هزار تحت بیمه شده روستایی، 83 هزار و 500 كاركنان دولت، 39 هزار و 114 نفر سایر اقشار و 2 هزار و 248 نفر نیز از اتباع بیگانه را شامل می شود.

وی با بیان اینكه ماهانه به صورت میانگین 300 میلیارد ریال برای درمان سطح یك و 2 افراد تحت پوشش این بیمه هزینه می شود، تاكید كرد: با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری،تمامی افراد فاقد بیمه در كشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند كه در این راستا از بهمن ماه سال گذشته اقدامات مناسبی نخست از حاشیه شهرهای اراك و ساوه و خمین انجام شده است.

مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اظهار داشت: تاكنون 65 هزار نفر افراد فاقدپوشش بیمه در این استان شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و این مهم مد نظر باشد چنانچه فرد فاقد پوشش بیمه ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه را نماید.

مدیركل بیمه سلامت استان مركزی گفت:در راستای مطالبات موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در كل كشور یك روند ثابت و منظمی در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد وجود دارد و در حال حاضر مطالبات تیرماه داروخانه ها پرداخت شده و سایر موسسات نیز تا پایان خردادماه مطالبات خود را دریافت كرده اند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح دارویار از 23 تیرماه امسال به صورت شبانه روزی 250 مورد بازدید از 165 داروخانه طرف قرارداد صورت گرفته و آموزش های لازم نیز در این راستا ارائه شده است.

مدیركل بیمه سلامت استان مركزی اظهار داشت: در راستای حمایت از طرج جوانی جمعیت، مادران باردار می توانند یك سال به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده كنند و این اداره كل، بیمه فرزند مادر را تا 5 سال تقبل می كند.

وی در خصوص ارائه خدمات درپانی به زوجین نابارور نیز گفت: در این راستا 3 مركز طرف قرارداد دولتی بیمارستان امیرالمومنین، بیمارستان سینا و جهاد دانشگاهی با بیمه سلامت قرارداد منعقد كردند و زوجین متقاضی می توانند در سال سه نوبت از خدمات بیمه ای 500 میلیون ریالی از خدمات بیمه ای این سازمان بهره گیری كنند.

مدیر كل بیمه سلامت استان مركزی گفت: از آغاز اجرای این طرح در سال گذشته،یك هزار و 56 بار مراجعه برای درمان ناباروری صورت گرفته كه 416 میلیون تومان هزینه در بر داشته و 3 ماه امسال نیز 485 بار مراجعه با 519 میلیون تومان در این راستا هزینه انجام شده است.

مدیركل بیمه سلامت استان مركزی با بیان اینكه اكنوم 100 درصد نسخ پزشكی به صورت الكترونیكی است، گفت: ارائه خدمات توانبخشی معلولین در زمره خدمات و تعهدات سازمان قرار دارد و بیماران اوتیسمی نیز تمام خدمات درمان خود را از طریق این بیمه می توانند دریافت كنند.

جیریایی عنوان كرد: در راستای پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در كل كشور یك روند ثابت و منظمی وجود دارد و تاكنون مطالبات تیرماه داروخانه ها پرداخت و سایر موسسات نیز تا پایان خردادماه مطالبات خود را دریافت كرده اند.

مدیركل بیمه سلامت استان مركزی خاطرنشان كرد: در سطح استان یك هزار و 261 بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند كه بیش از 50 درصد معادل 657 نفر بیمار ام اس و 206 نفر پیوند كلیه،78 نفر هموفیلی ،52 نفر تالاسمی مبتلا و 265 نفر دیالیزی هستند.

جیریایی تاكید كرد: در سال گذشته 2 هزار و 720 میلیارد ریال اعتبار در سطح 2 هزینه شده كه حدود 50 درصد مربوط به هزینه های كرونا بوده است.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح الكترونیكی شدن خدمات درمانی، شركت های متخلفی از عنوان بیمه سلامت سواستفاده می كردند كه اكنون این موارد بسیار كاهش یافته است.

مدیر كل بیمه سلامت استان مركزی در خصوص طرح حذف ترجیحی نیز گفت: حذف ارز ترجیحی در تمام حوزه ها انجام شده و در خصوص بحث دارو نیز با اقدامات كارشناسی و حمایت سازمان های بیمه گر صورت گرفت و پرداخت ارز ترجیحی از تولیدكننده به مصرف كننده منتقل شد تا با این اقدام پرداخت هزینه ها از جیب مردم كاهش یابد.

برچسب ها
- اراك
- استان مركزی
- سازمان بیمه سلامت ایران
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۴۰ - ۲۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵