دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

15 پایگاه سلامت اجتماعی در استان قزوین فعالیت می كنند
 
قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 15 پایگاه سلامت اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشاركت ­جویی در استان فعالیت می كنند.
15 پایگاه سلامت اجتماعی در استان قزوین فعالیت می كنند قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 15 پایگاه سلامت اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشاركت ­جویی در استان فعالیت می كنند.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات اداره كل بهزیستی در زمینه كاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: این اداره كل از سال های قبل برای برگزاری طرح ها و دوره های مختلفی از جمله همیاران سلامت روان اجتماعی، پایگاه­ های سلامت اجتماعی، آموزش مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش مادران باردار به منظور كاهش آسیب های اجتماعی اقدام كرده است.

وی افزود: یكی از مهمترین این طرح ها همیاران سلامت روان اجتماعی است كه در استان قزوین 17 گروه در این زمینه فعالیت می كنند و به ارایه خدماتی از جمله ارتقای سلامت روان اجتماعی اجتماعات محلی، تقویت رویكردهای تصمیم گیری و حل مساله گروهی در قبال مسائل اولویت بندی شده از طرف مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی می پردازند.

این مسوول گفت: دیگر فعالیت سازمان بهزیستی در زمینه كاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی پایگاه های سلامت اجتماعی است كه در استان قزوین 15 پایگاه در این زمینه به فعالیت می پردازند و خدماتی را در زمینه های مختلف از جمله آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی، گسترش روحیه مشاركت ­جویی، شناسایی مسایل و آسیب های محله، توانمندسازی اهالی و تسهیل فرآیندهای مشاركتی محلی ارایه می كنند.

وارثی با بیان اینكه همیار مادر و كودك طرح دیگری است كه با هدف كاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود،افزود: در این طرح، ضمن شناسایی مادران باردار با اقدامات آموزشی، حمایت های روانی-اجتماعی و تشكیل گروه­ های همیاری مادران تلاش می شود همزمان با افزایش تاب­ آوری مادران، محیط امن و مناسبی جهت طی دوران بارداری و پس از آن پرورش نوزادان تا سن سه سالگی فراهم گردد.

مدیر كل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: اداره كل بهزیستی استان قزوین تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با اجرای هر چه بهتر این طرح ها باعث كاهش مشكلات و آسیب های اجتماعی در سطح استان شود.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- ایرنا
- استان قزوین
- قزوین
- كودكان كار
- اداره كل بهزیستی استان قزوین
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۲ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶